Van-muur-tot-muur-kast

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Gaaf man! Ziet er echt netjes uit :) .
Heb de 19toen website ook gelijk gebookmarked. Dank je!
 

rjfschmitz

Actieve deelnemer
3 okt 2012
49
0
Ik heb vandaag lederen handgrepen besteld voor de boekenkast waar ik aan begonnen ben. Gevonden via Aliexpress in... China. Maximale levertijd 39 dagen. Kijken of ze arriveren voordat dan de boekenkast klaar is. Nog nooit gedaan, benieuwd hoe dat gaat...
 

Hein73

Actieve deelnemer
6 jan 2015
27
0
Later heb ik trouwens nog een ondiep dressoirtje gemaakt van het hout dat nog over was. We hebben het dan over kwalitatief vrij slechte planken (en dan druk ik me nog zwak uit). Ik had geen zin om een nieuwe partij te halen en vond het wel een uitdaging om het restant hiervoor op te maken. Na veel schaven en stellen heb ik het kastje waterpas gekregen... om tot de conclusie te komen dat mijn muur daar zo scheef is als de toren van Pisa (krijg je met een huis uit 1938). Ik heb gekozen voor een ondiep dressoir, omdat we dan nog een ruime doorgang hebben naar de eettafel en de zithoek.

Bekijk bijlage 25344 Bekijk bijlage 25345

En dit weekend hebben we boven dit dressoirtje mijn eigenhandig gefabriceerde schilderij gehangen. De geportretteerde is onze vorig jaar overleden kater Floyd. Een ex-zwerver die in zijn tijd bij ons is uitgegroeid tot heertje des huizens en boezemvriend. Ik ben begonnen met het halen van een foto door Adobe Illustrator, zodat ik op een gegeven moment een lijntekening had met vijf kleuren (plus een achtergrondkleur). Deze heb ik vervolgens met een beamer geprojecteerd op het 'canvas', dat de oude lattenbodem is van mijn tienerbed (ik wilde ruw hout met veel imperfectie en afwijkingen). Op het geel na is alle verf een mix tussen twee kleuren Sikkens-acrylverf. Droogt lekker snel en schildert prettig, ook met een penseel.

Bekijk bijlage 25349 Bekijk bijlage 25350

Supergaaf gedaan! Dressoir mag er trouwens ook wezen.
 

Hein73

Actieve deelnemer
6 jan 2015
27
0
Dank voor alle positieve reacties. Dat ben ik wel anders gewend op andere (muziekgerelateerde annex azijnpissers) fora. Geeft me in elk geval weer veel motivatie om aan mijn volgende project te beginnen. Dat wordt een dubbele boekenkast, een soort van kleine broer van deze kast. Zoek wel nog naar iets extra's waardoor het net iets meer wordt dan een strakke boekenkast...

Herkenbaar :) Veel "muziekliefhebbers" zijn maar al te vaak zeikerds die niets liever doen dan elkaar vliegen afvangen, persoonlijke stokpaardjes berijden en vooral: gelijk krijgen :)
 

rjfschmitz

Actieve deelnemer
3 okt 2012
49
0
Dank! We hebben nog een lege muur van 3x3 meter, dus ik ben hard aan het nadenken wat daar zou passen :)
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Mooi gemaakt,

elk plankje perfect zagen.

Ik kan dat enkel in MDF, volhout is niet mijn ding.

Heb dus een vergelijkbare kast in MDF thuis , heb klang getwijfeld o fik de TV achter deurtjes zou steken of niet, uiteindelijk toch gedaan, harmonca deurtjes ervoor van 125 cm hoog.

Ook content vh resultaat.
WP_20141117_001.jpg
 

rjfschmitz

Actieve deelnemer
3 okt 2012
49
0
Netjes hoor! In welke verf heb je de kast afgewerkt?

Vuren is inderdaad soms best wel lastig om te bewerken. Bij toekomstige projecten ga ik toch meer voor de betere meubelhoutsoorten. En voor sommige dingen is MDF weer ideaal. Ik leg nu de laatste hand aan een vuren boekenkast met MDF-ladefrontjes met daarin gefreesd een ruitmotief. Waarschijnlijk kan ik vrijdag wat plaatjes posten!
 

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
Mooi gemaakt,

elk plankje perfect zagen.

Ik kan dat enkel in MDF, volhout is niet mijn ding.

Heb dus een vergelijkbare kast in MDF thuis , heb klang getwijfeld o fik de TV achter deurtjes zou steken of niet, uiteindelijk toch gedaan, harmonca deurtjes ervoor van 125 cm hoog.

Ook content vh resultaat.
Bekijk bijlage 26806

Mooi! Ik weet niet of je er nog bijkunt, maar je zou in de bovenste vakken spotjes kunnen maken.
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Dag Rsmits,

verf is van het merk Mona.

Kleur is Old white van Farro and Ball, in zonlicht is die kleur een grijs/beige, met spotjes erop kleurt ze meer naar het groen.

Thuis nogal landelijk ingericht, dus alle bekende "landelijk" verf merken al gepasseerd, maar die echte merken hebben de neiging snle beschadigd te raken, krassen, vuil, etc, MONA is in dat opzicht veeeeel beter, zeer krasvast en toch mat.

Belgisch merk, vrij onbekend, bestaat nog maar ene paar jaar, fabrikant maakt bvb ook Flamant, maar heeft, althans volgens de verkoper, MONA net geintroduceerd om toch dat kleurenpallet aan te bieden in een technisch betere verf.

Wij hebben gewoon de witte Mona laten inkleuren op een mengmachine.
Simon, die spotjes zaten in mijn gedachten , maar in het plafond zaten al 4 spotjes dicht bij de kast, maar dat had perfect gekund, in de kast zit een WIFI receiver, 8 tal stopkontakten, telenet digibox, tv, stereo, 24 laders,WII, IR recievers, soit den hele multimedia die tegenwoordig onontbeerlijk is in het leven van een tiener, zoals er thuis een paar opduiken nu en dan....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.