Vitrinekastje

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Even laten zien dat de werkplaats nog steeds wordt gebruikt :)

In opdracht: een vitrinekastje in blank eiken; hier nagenoeg afgerond (alleen nog de sluitingen aanbrengen).

Overigens is de ronding van het koofje gemaakt met de cirkelzaag; ik las in een recente post daar wat discussie over; met enige voorzorg gaat dat prima, ik heb daarvoor aan beide zijden van de zaag een tijdelijke geleiding gemaakt en de zaag telkens met een paar mm omhoog gezet.

IMG_0005k.jpgIMG_0006k.jpg
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Mooi gedaan Tinker. Ik werd alleen een beetje op het verkeerde been gezet door de tafel op de achtergrond. Het leek op de bovenste foto net alsof het kastje een dubbele Fries heeft :D
 

Manus

Actieve deelnemer
5 jan 2012
29
0
Schitterend kastje, heb je een sponning gemaakt door aan de binnenzijde van de deuren ook glaslatten te nieten?
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Schitterend kastje, heb je een sponning gemaakt door aan de binnenzijde van de deuren ook glaslatten te nieten?

Dank je. Het glas zit vast met latten aan beide zijden van het glas; binnen ongeveer 6 mm dik (meer ruimte was er niet) en buiten ongeveer 10 mm om zichtbaar uit te steken.
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Prachtig kastje.
Ga je het ophangen? En zo ja: hoe?

Groeten, Raymond

Ja, wordt opgehangen. Aan de achterkant, ahw in het koofje, zitten een paar slotplaten waarmee het kastje komt te hangen. Daarbij heeft de opdrachtgever gevraagd om 2 consoles om er onder te plaatsen zodat het ook nog lijkt alsof het ergens op rust.

groet, Erik
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.