Tekenprogramma? Vingerlas verbindingenmal voor op de lintzaag

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Hallo mensen,

Zeer binnenkort ga ik beginnen aan een kastje voor de fotospulletjes van m'n vriendin. Om de ombouw te verbinden wil ik vingerlasverbindingen gebruiken.. Ik heb ergens al een keer een methode gezien op de lintzaag, maar daar wordt gebruik gemaakt van een malletje (op papier) wat gemaakt is in een tekenprogramma en ik heb zoiets niet.. En ik vertrouw m'n eigen tekenskills met een potloodje en liniaal niet heel erg. Het wordt al een uitdaging om de verbindingen te maken op dat kleine lintzaagje, dus precisie op voorhand is belangrijk genoeg!

Ik heb (nog) geen frees, dus dat is geen optie.

Iemand suggesties voor een bij voorkeur gratis programma?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Er zijn ook dikke cirkelzaagbladen te koop. Kijk eens bij rvs agenturen de meeste gereedschap zaken kunnen ze wel bestellen.Cmt zal ook wel zoiets hrhebben. Ze zijn trouwens niet goedkoop. Heb je al overwogen om een bovenfrees In een tafel te zetten.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Er zijn ook dikke cirkelzaagbladen te koop. Kijk eens bij rvs agenturen de meeste gereedschap zaken kunnen ze wel bestellen.Cmt zal ook wel zoiets hrhebben. Ze zijn trouwens niet goedkoop. Heb je al overwogen om een bovenfrees In een tafel te zetten.

Ja,heb ik overwogen. Die stond eigenlijk voor aankomende maand gepland, maar m'n afzuiger laat het afweten, dus daar moet een nieuwe voor komen eerst, als mijn maatje 'm niet weet te maken.. Ik weet dat de frees veruit de beste oplossing is voor dit doel, maar ik probeer te roeien met de riemen die ik heb..

Edit: heb net even gekeken naar de zaagbladen en met mijn beperkte budget geef ik m'n geld liever aan een frees uit bijvoorbeeld.. Dank iig
 
Laatst bewerkt:

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
Als je een maatschets maakt wil ik het wel even voor je uittekenen in AutoCAD eventueel? Dan maak ik er een pdf van en kun je het zelf afdrukken.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Als je een maatschets maakt wil ik het wel even voor je uittekenen in AutoCAD eventueel? Dan maak ik er een pdf van en kun je het zelf afdrukken.

Dat vind ik heel vriendelijk! Bij voorbaat dank! :)

Ik ga het even uitdenken en dan stuur ik je een PB.. Zal ergens vanavond of morgenochtend worden..
 

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
ik gebruik voor die verbinding voor de moment een frees voor de topie op mijn zaagas . zoveel dicker is die naiet dan een
heb er 1 van 6 en 1 van 10 mm met 30mm gat en een losse plank met op 2 plaatse een 6mm sleuf en een 10mm sleuf en de index ernaast is een gat waar de Schacht van een 6 en een 10mm boor inpast
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.