padoek afwerken

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
beste
ik heb een paar stukken padoek maar de vraag is met welk product werk ik het af
en hoe


bv boenwas lijnzaat olie tot hoeveel moet ik schuuren
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Met boenwas krijg je een mooie glans. Je moet wel voldoende laagjes zetten. Voor het afwerken ook het stof uit de poriën blazen (of uitzuigen met de stofzuiger). Padoek heeft net als eik kleine holle poriën waar het stof zich in verzameld. Houdt er wel rekening mee dat het hout flink donker gaat worden. Het blijft niet helder rood.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
beste
ik heb een paar stukken padoek maar de vraag is met welk product werk ik het af
en hoe

bv boenwas lijnzaat olie tot hoeveel moet ik schuuren

Gui Ik heb bijen was gebruikt, dat is wel al jaren geleden, Ik hield bijen was tegen het vlug draaiend hout en dan een poetsdoek, de warmte smolt de was en gaat in het hout, het hout zag er mooi uit, hier is een foto van een kandelaar die minstens 45 jaar geleden gedraaid is, de schotel is padoek en de kolom is Teak, de kleur van de padoek is nu veel donkerder, maar ook het teak hout waar de kolom van gedraaid is, Ik kan me niet herinneren hoe fijn het geschuurd is, 320 ?? of zo.

Padoek & Teak.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.