Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: padoek afwerken

padoek afwerken

beste
    ik heb een paar stukken padoek maar de vraag is met welk product werk ik het af
    en hoe

bv boenwas lijnzaat olie tot hoeveel moet ik schuuren

Met boenwas krijg je een mooie glans. Je moet wel voldoende laagjes zetten. Voor het afwerken ook het stof uit de poriën blazen (of uitzuigen met de stofzuiger). Padoek heeft net als eik kleine holle poriën waar het stof zich in verzameld. Houdt er wel rekening mee dat het hout flink donker gaat worden. Het blijft niet helder rood.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houtdraaier Guillaume Bekijk Berichten
    beste
    ik heb een paar stukken padoek maar de vraag is met welk product werk ik het af
    en hoe

bv boenwas lijnzaat olie tot hoeveel moet ik schuuren
    Gui Ik heb bijen was gebruikt, dat is wel al jaren geleden, Ik hield bijen was tegen het vlug draaiend hout en dan een poetsdoek, de warmte smolt de was en gaat in het hout, het hout zag er mooi uit, hier is een foto van een kandelaar die minstens 45 jaar geleden gedraaid is, de schotel is padoek en de kolom is Teak, de kleur van de padoek is nu veel donkerder, maar ook het teak hout waar de kolom van gedraaid is, Ik kan me niet herinneren hoe fijn het geschuurd is, 320 ?? of zo.

Padoek & Teak.jpg

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten