Nu ik toch bezig ben..............

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik moet zeggen Jan, hoe meer ik zo'n voorwerpen zie met gekleurde beits, hoe meer ik eens verlang om er zelf één te draaien.
Dat kleuren spreekt me wel aan.
Mooie combinatie vind ik.
Prachtig.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Wim.
Ja uit de losse hand. Daar is een trucje voor. Draai eerst een cilinder - pas de diameter af op de lengte - bepaal het midden van de bol op de cilinder - zet van daaruit lijnen op de cilinder en idem dito op de kopse kant - draai nu van lijn op het langshout naar lijn op het kopshout - wanneer je steeds meebuigt met je beitel ontstaat er een ronding - ideaal is om een malletje te maken om de ronding te controleren.
Vr.gr. Jan Pranger.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Jan,

Mag ik je vragen welke beits je gebruikt hebt
Bij mijn vorige werkbank had ik de poten gebeits maar ik vond een potje beits toen wel erg aan de prijs :( (55 euro voor een liter)

Aangezien het erg toch wel gezellig uitzag wil ik de nieuwe werkbank toch ook weer een kleurtje geven
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Rick: Aan de bolletjes heb ik een stift laten zitten van 8mm. In de kegel is een 8 mm gat geboord etc.etc.
Toxiq ik gebruik CLOU beits. Het wordt geleverd in kleine zakjes. De poeder in een augurkenpotje en heet water erbij tot ongeveer een kwart liter. Laten afkoelen en met fijne kwast of doek/spons opbrengen. Kosten? Ongeveer €3,50 per zakje. Echt prachtig spul en keuze uit tientallen kleuren. Wil je de kleur nog dieper dan minder water - experimenteren dus.
Het bedrijf zit in Lelystad. Bestellen via de dichtstbijzijnde dealer - zie website. Even googelen dus.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Op waterbasis, dat is tof
eenmaal droog lost het niet meer op met water ?

Lelystad is helemaal goed, daar zit ik ongeveer 0km vandaan :)

Dank je !
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Jan ik was gewoon nieuwsgierig. Je hebt deze methode een keer laten zien bij rick. Deze kogels zien er heel regelmatig uit. clou beits heb ik de laatste keer opgelost in spiritus. Werkte prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.