Verzwaren houtdraaibank Wivamac DB1000

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@sunrayes : Dat gaat hem worden !!!

Ik heb al trillingsdempers besteld, verder ga ik wat gewicht toevoegen aan de draaibank...Veel meer kan ik niet doen. Qua vorm begin ik al zo rond mogelijk.

@ nico : De schaal was 440x100mm Gelamineerd uit noot,eik en koto
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada

Johns lathe is long gone, Ik ken John persoonlijk en de draaibank viel nogal tegen, omdat hij min of meer buiten stond, niet zo’n goed idee in Canada in de winter en het was teveel werk om het gewicht te verstellen elke keer.

Hier zijn nog enkele meer ideen die zowat hetzelfde zijn in princiepen, maar je zou ook hetzelfde idee dat gebruikt word met wielen/banden aan een auto, namelijk gewicht aanbrengen aan de lichtste zijde ook nogal wat werk, maar soms de enigste manier, zoals met mijn bank die samen met het onderstel en aan de beton vastgezet toch nog wil gaan dansen als er teveel oneven gewicht rondgeslingerd word.

Anti vibration setup.jpg Glaser antivibration.jpg Powermatic 3520 vibration problem solving.jpg

Mijn draaibank die meer dan 1000KG weegt maar als het hout teveel uit evenwicht is moet je het balanceren, net zoals de wielen aan je auto.

meer dan 1000 KG.jpg Contra gewichten.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.