Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Ervaringen met korting bij Festool producten.

Ik heb een aantal Festoolproducten op het oog. Ik heb inmiddels een tweetal offertes opgevraagd en deze vielen me nogal tegen. Ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is.

Ik heb offertes opgevraagd voor een Domino, MFT/3, OF1400, CTL 26 stofzuiger en de nieuwe RO 90 DX schuurmachine. Naast deze machines is bij de offerte ook gebruikersmaterialen inbegrepen zoals een systainer met domino's, spanklemmen, stofzuigerzak, reinigingsset voor CTL, frezenset en schuurpapier. al met al een set van ca. EUR 3200,- excl. BTW.

De ene kwam met 8,42% korting en de andere rond de 9%. Beide gaven ze geen enkele korting op het gereedschap, de korting werd gegeven op de toebehoren. De korting viel mij zoals gezegd wat tegen, ik had wel verwacht dat als je een aantal machines tegelijk koopt er een goede korting te behalen zou zijn ook op de machines, dit blijkt niet te kloppen.

Wat zijn jullie ervaringen v.w.b. korting op aankoop van Festool machines? Ben benieuwd of en hoeveel korting jullie gekregen hebben.

Alvast bedankt.

groeten,
    Ronald

Athanor
    Guest

Re: Ervaringen met korting bij Festool producten.

Da's een ouwe discussie die hier in andere topics uitgebreid is gevoerd. In Nederland krijg je geen korting op de Festool machines is de conclusie daaruit.

Fons

ik kon het zo snel via de zoekfunctie niet vinden, excuses als ik een vraag stel die al eerder behandeld is.

Wat ik me nog wel afvraag; betekent het feit dat ze geen korting geven op Festoolmachines wel dat de dealers er een goede marge aan overhouden zodat ze wat meer kunnen doen met toebehoren/verbruikersmaterialen? Als ze sowieso een goede marge halen op de festoolmachines, dan ben ik benieuwd wat dan haalbaar is als korting v.w.b. de verbruiksmaterialen. 8 a 9% lijkt mij dan nog steeds wat aan de lage kant, immers, de dealer heeft 5 machines (incl. MFT/3) verkocht en heeft dus goede marge gemaakt. dan moet er toch wat te doen zijn met de toebehoren e.d.?

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor
    Da's een ouwe discussie die hier in andere topics uitgebreid is gevoerd. In Nederland krijg je geen korting op de Festool machines is de conclusie daaruit.

Fons
    In België ook niet

Athanor
    Guest

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simron
    ik kon het zo snel via de zoekfunctie niet vinden, excuses als ik een vraag stel die al eerder behandeld is.
    Geen punt hoor, daarom heb ik een uitgebreide discussie even bondig voor je samengevat

Fons

is er zelfs in die heimat van Festool, Deutschland, niet wat te regelen...?

Athanor
    Guest

Ook bondig te beantwoorden: Kopen in het buitenland geen garantie in Nederland.

Fons

P.S. Toch maar eens terugbladeren in dit Forum, dan kom j echt heel veel discussie tegen :|

Oké, punt is duidelijk; korting op festool machines gaan niet lukken. Thanx voor de reacties en uitleg.

Is er wellicht iemand die iets kan roepen over korting op toebehoren bij aankoop aantal festool machines. Hebben jullie bv ervaringen met korting op toebehoren en zo ja; wat is volgens jullie haalbaar, waar valt goed over te onderhandelen?

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Het is heel simpel. Festool dealers geven geen korting, wereldwijd niet. Wel ligt de prijs in diverse landen op verschillende niveau's, dat heeft vaak met de concurentie op de locale markt te maken. Ik heb het algelopen jaar Festool in Amerika gekocht en dat scheelt een stuk.
    Een paar voorbeelden (met de Euro op $1,30):
    Zaag TS55, EUR 556,92, $ 450.00 (EUR 346,15)
    Stofzuiger CTL MINI, EUR 367,71, $ 345.00 (EUR 265,38)
    Accuboor T15, EUR 617,61, 575.00 (EUR 442,31)
    Bovenfrees OF1400, EUR 605,71, $ 470.00 (EUR 361,54)
    Het gereedschap heb ik aangeschaft omdat ik plannen heb om definitief naar Amerika te verkassen. Ik ben bij m'n vriendin aldaar al flink aan het klussen.
    Volgens mij moet een Europees opererend bedrijf ook garantie verlenen als een apparaat in een ander land van de EU gekocht is, maar het fijne weet ik er niet van. Maar dat kan je opzoeken.
    Dus je zou in Engeland kunnen kijken met het pond zo laag. Als je de Engelse stekker er af haalt kan je de garantie verspelen, dus even een zgn. pigtail maken. Een kort stukje verloopsnoer met een vrouwelijke Engelse stekker en een "normale" randaarde stekker.
    Misschien een leuke vakantiebestemming. Dan kan je een deel van je vakantiebudget terug verdienen.

Hallo Ronald Simron,

welkom op ons forum, waar we graag over onze hobby of beroep, het werken met hout, spreken en schrijven. We zijn niet zo zeer een forum om over inkoop condities te onderhandelen, hoewel dat wel erg Nederlands is . Als je bijna 10% "korting" krijgt doe je volgens mij een prima deal. Jouw leverancier geeft een groot deel van zijn marge weg, hij krijgt het niet als kadootje van Festool gecrediteerd. Als je straks met je gereedschap werkt en het werkt allemaal zoals je verwachtte, dan ben je de aanschafprijs al lang vergeten. Wat ga je met dat gereedschap doen, en waarom wil je Festool machines kopen?

jaap

Forum Rechten