Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

apart hout, niet zo veel nodig [gz]

Ik zoek een stuk hout niet te groot, het moet een plaat worden van zon 400mm bij 250mm en denk 20mm dik.
    Een maat van me is vd week overleden en hij hield van crossen dus ik wou met de cnc een crossmotor gaan uit frezen op die plaat, en ik zoek dus iets apparts,ik heb in mijn houtvademecum al wat gezocht en heb wat apparte gevonden die mischien wel mooi zouden zijn met een crossmotor.
    Oa:
    Zebrano
    Roupala
    Platanen
    Bruinhart

Als je mischien iets anders moois hebt dan meld het maar, we zijn met een groep dus het maakt niet uit hoe duur het hout is, het word toch door 10 man verdeeld.

Alvast bedankt gr mike

Re: apart hout, niet zo veel nodig [gz]

Beste,

Ik heb onlangs ook een graf plaatje uitgefreesd op de cnc voor het overleden kleinkind van een collega.
    Dat je opteert voor een mooie houtsoort begrijp ik perfect. Deze keuze moesten wij toen ook maken, wij hebben dan uiteindelijk besloten (uit duurzaamheids standpunt) dat we het graf plaatje uit volkern zouden uitfrezen. Het resultaat mag er zeker ook zijn! Wij hadden een beetje schrik dat als we het uit hout zouden maken het te rap zou vuil worden en afzien van het slechte weer. Volkern is onverslijtbaar.

In bijlage het beertje dat we toen hebben uitgefreesd. Dit dan in combinatie met en persoonlijke tekst.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

misschien is padoek of walnoot wel mooi, stuur maar een pb als je wat voorbeelden wilt zien. hout ligt echter in zwolle maar kan wel verstuurd worden

rick

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Mike allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie vriend.

Bij de Arnhemse fijnhouthandel hebben ze erg mooie stukken hout liggen in de afmetingen die jij zoekt, de medewerkers daar zijn erg behulpzaam en kunnen jou perfect adviseren, ook per telefoon of mail.

Succes en sterkte.

Forum Rechten