Glasplaat rechtstreeks op tafelblad? Vochtregulatie van het hout.

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Hoi!

Weet eigenlijk niet zo goed waar deze vraag te posten maar "hout gebruikt in meubels" it is.

Ik werk aan een salon tafel in massief Bibolo (vier delen) en heb naar wens van de klant hem in het formaat gemaakt van een, door de klant geleverde, glasplaat. Kan ik deze glasplaat rechtstreeks op het hout plaatsen of is het verstandiger er doorzichtige plastic halve bolletjes tussen het glas en het hout te plaatsen? Het tafelblad is met mat Osmo afgewerkt. Onderzijde van het blad één keer behandeld, bovenzijde drie maal. De tafel heeft een driehoek vorm maar dan met afgeronde hoeken. Formaat is zo'n 1000mm op z'n wijdst.

Alle hulp welkom!

Groet, Maurice
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik zou de onderkant ook 3 keer in de Osmo zetten en belangrijk is dat het hout aardig geacclimatiseerd in de nieuwe omgeving. Een spleetje tussen het hout en het glas geeft wat meer kans op viezigheid er tussen. Overigens vind het persoonlijk foeilelijk, zo'n glasplaat over het hout. Ik zou de opdrachtgever toch het verschil laten zien, met en zonder.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.