Bahco beitelhandvat

erdevee

Actieve deelnemer
27 dec 2012
92
0
Haarlem
Hoi,

heeft iemand hier enig idee hoe de arend van een Bahco beitel er uitziet? Ik bedoel die oranje-zwarte. Ik heb zo'n set en wil eigenlijk hardhouten handvatten draaien met van die taps toelopende messing ferrules erop, maar weet niet hoe die beitel er van binnen uitziet. Wanneer het zo'n platte-in-een-punt-lopende is, weet ik niet of ik het wel durf... Daarom ben ik huiverig om er een open te peuteren.

Bedankt alvast!

/ Rob
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
th

Bedoel je deze? Misschien kan ik er een voor je slopen, eerst eens aankijken of iemand anders er iets van weet.
 

Dutch

Nieuw lid
19 jun 2012
2
0
Inderdaad zoals Tuoh aangeeft, vierkant en 4cm lang. Heb ze vaker los gehad om te wisselen van handvat.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Even een andere vraag: hoe kom je aan taps toelopende messing ferulles?
Behalve bij een metaalbewerker vragen of hij er een paar kan draaien.
Is er een winkel of website die ze verkoopt?
Ik heb ook nog wat beitels die ik van een nieuw handvat wil voorzien.

Groeten, Raymond
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.558
Gaanderen
Ik gebruik een messing a sok 22x15mm Dit is een massief messing soldeer verloop. Inspannen op de draaibank en met een vijl inmodel draaien /vijlen.
 

erdevee

Actieve deelnemer
27 dec 2012
92
0
Haarlem
Bedankt Tuoh en Dutch. Vierkant 8mm krijg je wel in een handvat vastgemaakt.

@SunRayes: ik ga proberen die dingen te draaien op mijn Myford ML7. Een vriend van mij weet heel veel van metaaldraaibanken. Hij kan mij ook wel vertellen of ik met buis of staf moet beginnen. Ben bang voor te weinig wanddikte op het dunnere deel als ik buis neem.

Als dit lukt en er goed uitziet plaats ik wel foto's.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Ja, dat lijkt me de beste manier.
Alleen, van alles op dat filmpje heb ik alleen die kwast die je rechts onderin ziet. ;)
Ik ken wel een metaalbewerkingsbedrijf waar ze wel wat voor me willen doen.
Maar als ze ze ergens kant en klaar verkopen, is dat wel makkelijker.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.