Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Bahco beitelhandvat

Bahco beitelhandvat

Hoi,

heeft iemand hier enig idee hoe de arend van een Bahco beitel er uitziet? Ik bedoel die oranje-zwarte. Ik heb zo'n set en wil eigenlijk hardhouten handvatten draaien met van die taps toelopende messing ferrules erop, maar weet niet hoe die beitel er van binnen uitziet. Wanneer het zo'n platte-in-een-punt-lopende is, weet ik niet of ik het wel durf... Daarom ben ik huiverig om er een open te peuteren.

Bedankt alvast!

/ Rob

Bedoel je deze? Misschien kan ik er een voor je slopen, eerst eens aankijken of iemand anders er iets van weet.

Ja, op die van mij staat 424P.

Bij die kunststof hechten word meestal een rechthoekige doorn met licht afgeronde hoeken toegepast, afmeting 8mm x 8mm en een 40 à 50mm lang.

Gewoon openmaken, met de slijpsteen en/of de haakse slijper is er altijd wel wat van de maken.

jaap

Inderdaad zoals Tuoh aangeeft, vierkant en 4cm lang. Heb ze vaker los gehad om te wisselen van handvat.

Even een andere vraag: hoe kom je aan taps toelopende messing ferulles?
    Behalve bij een metaalbewerker vragen of hij er een paar kan draaien.
    Is er een winkel of website die ze verkoopt?
    Ik heb ook nog wat beitels die ik van een nieuw handvat wil voorzien.

Groeten, Raymond

Ik gebruik een messing a sok 22x15mm Dit is een massief messing soldeer verloop. Inspannen op de draaibank en met een vijl inmodel draaien /vijlen.

Bedankt Tuoh en Dutch. Vierkant 8mm krijg je wel in een handvat vastgemaakt.

@SunRayes: ik ga proberen die dingen te draaien op mijn Myford ML7. Een vriend van mij weet heel veel van metaaldraaibanken. Hij kan mij ook wel vertellen of ik met buis of staf moet beginnen. Ben bang voor te weinig wanddikte op het dunnere deel als ik buis neem.

Als dit lukt en er goed uitziet plaats ik wel foto's.

@SunRayes

Hier moest ik toch verdacht lang naar zoeken...

https://www.youtube.com/watch?v=OE3PGgL4r7Y

Gaat mij lukken.

Forum Rechten