Hulp gevraagd van bouwen speciaal bureau

Genelec

Nieuw lid
17 jan 2015
6
0
Noord Brabant
10150598_425166020950949_691742526_n.jpgBeste leden,

Een x aantal maanden geleden ben ik begonnen met het bouwen van een bureau met 19 inch kasten.
Heb het design al getekend en heb al 3 wanden gefreesd.
De tafel bestaat uit 3 delen, 2 staande bakken/kasten en een werkblad, deze vormen als het goed is :eek:straks één geheel.
Dit bureau wil ik zo strak mogelijk maken omdat er nogal veel hoeken in zitten.

De 2 bakken/kasten komen onder een hoek te staan van 20 graden de zijwanden heb ik met de handbovenfrees al uitgefeesd.
Aangezien dit straks strak tegen elkaar komt te zitten wil ik dit heel graag onder een hoek van 45 graden frezen zodat dit naadloos tegen elkaar komt te zitten.

De wanden zijn van 18mm MDF, ik heb een verstekfrees alleen deze frees haalt de diepte van de 18mm niet, er blijft zeg maar een randje over.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

BVD,

Genelec
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Hoho niet zo ongeduldig;)

Ik heb wel een beetje moeite om je vraag goed te begrijpen. Je geeft nogal wat informatie die mogelijk niets met je concrete vraag te maken heeft? Bovendien geef je geen info over het machinepark dat je ter beschikking hebt en wat mogelijke oplossingen kan geven. Ik begrijp dat je mdf van 18 mm haaks op elkaar wilt plaatsen waarbij de hoeken onder 45 graden moeten zijn afgeschuind en je freesje daarbij tekort schiet. Ik denk in twee richtingen:
A. Gebruik een zaagmachine en zaag de kanten onder deze hoek af
B. Frees zoveel je kunt weg en schaaf het laatste stukje met een handschaaf netjes weg.

Succes, Fons
 
Laatst bewerkt:

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Waarom laat je je ontwerptekening niet zien, die foto werkt niet echt mee om te zien waar je nu bent.
wat is de bovenkant op die foto?
 

Genelec

Nieuw lid
17 jan 2015
6
0
Noord Brabant
Aah, kijk, daar heb ik wat aan. Bedankt voor je respons.
Heb een bovenfrees, handzaagmachine, decoupeerzaag en een klein zaagtafeltje.
Dus het is maar beperkt met wat ik heb, geen machinepark ;)
Het liefst doe ik het met de frees omdat het namelijk ook korte stukken zijn.
Zaagtafeltje bied geen uitkomst omdat het werkstuk te groot is.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Eventueel Zou je kunnen kijken naar een andere frees, Die wel voldoende hoogte heeft.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Hoi,
Dat randje lijkt mij geen probleem. Scherp mesje of schuren. Als dit het probleem niet is dan is de vraag niet helemaal duidelijk voor mij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.