Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: "wipe on poly"

"wipe on poly"

Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd d.m.v. de zoekfunctie en google het antwoord hierop te vinden, maar het lukt mij helaas niet.
    Sommige youtube video's, van o.a. Woodwhisperer, Steve Ramsey en John Peters wordt er wipeon poly gebruikt. Met name het effect op Mahonie hout lijkt echt fantastisch. Dit product is zo ver ik kan vinden niet verkrijgbaar in Nederland.

Nu heb ik getracht op wat test stukjes mahonie blanke binnenbeits te gebruiken maar dat geeft niet hetzelfde effect. Hebben jullie enig idee wat voor middel een vergelijkbaar effect geeft?

Voorbeeld: 6:40

Beits voor binnen zal een watergedragen zijn die droog te snel hier voor je kan beter een polyurethaan lak kopen en die verdunnen met terpentine bvb Avis is een aanrader http://www.linova.nl/producten/Avis_...px?loadsubs=-1 bij verfwinkels tekoop.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoTo Bekijk Berichten
    Beits voor binnen zal een watergedragen zijn die droog te snel hier voor je kan beter een polyurethaan lak kopen en die verdunnen met terpentine bvb Avis is een aanrader http://www.linova.nl/producten/Avis_...px?loadsubs=-1 bij verfwinkels tekoop.
    Dank. Zijn de rambo blanken vernis hetzelfde als jouw link?

Ja en nee rambo is een hobby merk en Avis is een professioneel merk, wil je toch Rambo gebruiken neem dan de jachtlak daar van.

Met Avis Polyurethaan na hoeveel uur kun je de volgende laag aanbrengen?

Ik wil dat product binnenkort 's uitproberen.

Bedankt, maar die had ik al 's gevonden. Dat document geeft wel aan wanneer het stofdroof, kleefvrij en overschilderbaar is maar het geeft niet aan wanneer ik het beste de volgende laag kan dan. Ik vermoed als het kleefvrij is (na ca 6 uur), maar als er mensen zijn met ervaring hoor ik dat graag

Als het kleef vrij is het nog niet uit gehard je moet minmaal 24 uur wachten staat ook in het pdf 2e blad " overschilderbaar 24 uur ".

Misschien is dit wat voor je.
    lhttp://www.dehobbysite.nl/liberon-strijkschellak.html
    Kan je ook met een doek aanbrengen.
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

RoTo, misschien heb je gelijk maar overschilderbaar lijkt mij over schilderen gaan met verf en niet over het aanbrengen van een volgende laag lak.

Bij Minwax Fast-Drying Polyurethane adviseren ze bv na 4-6 uur de volgende laag en 24 uur uit laten harden voor licht gebruik. Bij een PU jachtlak tutorial werd gesproken over 6 uur tussen het aanbrengen van de lagen, ook dus voor iedere laag is uitgehard.

Als ik het eenmaal heb kan ik natuurlijk eerst wat proefstukjes doen.

Forum Rechten