Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

woekeren met ruimte: kastenwand

Ik wil graag het resultaat van vele uren puzzelen met jullie delen.

Na de verhuizing zat ik in mijn maag met een stel onbruikbare Svedexkasten. Het beste konden ze staan tegen de achterwand van een smal kamertje met dakkapel. Echter, tussen de achterwand en de schuine steunbalk van de dakkapel zit ruim een meter. Dat betekende oftewel hele diepe kasten maken of op een of andere manier de deuren om de balk heen vouwen.

Uiteindelijk voor die laatste oplossing gekozen. De deuren zijn voorzien van een gat zodat ze gewoon open kunnen ondanks de balk. Met scharniertjes is het stuk van de deur dat ik uitgezaagd heb weer terug geplaatst.

De ruimte achter de balk aan de bovenkant heb ik benut door deurtjes als een klep omhoog te laten gaan. Omdat die klep te groot is heb ik een hoek afgezaagd en die ook weer met een scharniertje terug geplaats. SAM_0338.jpgSAM_0337.jpgSAM_0339.jpgSAM_0342.jpg De deur vouwt zich zodoende net in de beschikbare ruimte.

Fraai gedaan! Je kunt trots zijn op zo'n mooi puzzelwerkje.

jaap

Goed bedacht en goed uitgevoerd!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Heel inventief!

Knap dat je dat zo bedacht hebt.

Vooral het naar boven klappen, in twee delen, is er eentje die ik ga onthouden. Dank voor het delen, inspirerend!

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Slim gedaan. Was een uittrekbare lade of schuif niet iets geweest? Dan zijn de spulletjes wat makkelijker te bereiken.

De deuren gaan goed open en bereikbaarheid is geen probleem. Wel was ik van plan om rechtsonder lades te maken. Echter, moeilijk te zien op de foto is dat de balk waar de dakkapel op rust 25 cm dik is. Die ruimte gaat verloren bij lades of schuif. Bovendien kwam ik nu mooi uit bij hergebruiken van de oude kasten. Op een paar scharniertjes en wat multiplex na, is de wand een toonbeeld van recycling ")

Knap gepuzzeld!

Dat zijn nog eens lekkere oplossingen. Als je dat vooraf aan iemand uitlegt wat je wilt gaan doen verklaren ze je voor gek en menen te weten dat het helemaal niet kan. Als je het resultaat laat zien krijg je complimenten voor je knappe oplossingen.
    Hierbij mijn complimenten (maar die had je vooraf ook van me gekregen).

Forum Rechten