Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Beslag "Deens wand systeem"

Hallo,

Ik ben van plan een inloopkast/dressing te maken aan de hand van het volgende idee:

_mg_2527.jpg

Nu ben ik echter opzoek naar een manier om de verticale staanders aan zowel het plafond als de vloer vast te maken.
    Aangezien het een modulair geheel moet worden wil ik de staanders nog los kunnen maken om nieuwe elementen toe te voegen.
    Ik zat zelf te denken aan een soort vierkante tafelpoot met aan beide zijde een flens/plaat zodat ik het los kan schroeven.
    Of anders een vierkante tafelpoot met aan de onderzijde de mogelijkheid om een draadstang in te draaien die dan in het hout wordt vastgemaakt met een flens (soort van bed verbinding).

Iemand enig idee?

Ik denk dat je die staanders uit moet kunnen draaien door middel van schroefdraad,zodat hij klem tussen de vloer en het plafond komt te staan.

Kijk maar eens bij IKEA onder stolmen, dat zoek je volgens mij. Daar kopen of zoals die zijn namaken zelf kan ook.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Het idee komt inderdaad een beetje van het Ikea systeem maar dat vind ik niet mooi.
    Ben er inmiddels achter dat ik een soort paalhouder zoek (je kent dat wel: je weet hoe het eruit ziet maar hoe het heet???)
    De bedoeling is om die mat zwart te spuiten. Edoch ik wil de staanders rond de 5 x 5 cm maken en daar vind ik nog geen paalhouder voor.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Paalhouder? Ook zelf maken? : uit vierkant alu profiel zwart geanodiseerd.

klaas0639

Daar heb ik ook al aan zitten denken. Maar ik wil er graag een voet aan om de staander weg te kunnen nemen mocht ik er nog een nieuw element in willen zetten.
    Andere optie is gewoon twee meubelpoten nemen en het hout daarin schuiven.

Forum Rechten