Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Klein 'combi' toestel te koop

Hallo,

Wegens aanschaf van een tafelzaag en de bestelling van een Hammer a3-26 die wellicht moet toekomen zou ik mijn kleine vlak - vandikte - zaagmachientje weg doen. Ik had er graag nog een 250 euro voor gehad. De mesjes zitten er momenteel niet op omdat die net geslepen zijn, en gezien ik uitkijk naar de Hammer ben ik er nog niet toe gekomen om ze er weer op te zetten, maar dat is snel geklonken. Het toestel is compleet, werkt zoals het moet, heb er vorig jaar nog zo'n 20m² brute padoekplanken mee geschaafd van 4 à 5m lang, maar ik wil iets krachtiger en zwaarder.
    Een 'mankementje', zoals je kunt zien op een foto, er is een plastiekstuk gebroken van de arm die de bescherming draagt die voor het schaafmes moet komen, heb die nooit gebruikt, was altijd volledig open tot tegen het toestel en heb er eens met mijn lompe poten aan gehapert, dit zou nog eens moeten gelijmd worden. Keuze tussen vlak - vandikte schaven, en er zit ook een zaagje op met 'wagen'.
    Ik spreek hier niet over een professioneel toestel, maar een net toestelletje voor de hobbyist. Op het net is er wel weinig over terug te vinden. Je kan het toestel alleen verplaatsen, ik schat dat het zo'n 60-70kg moet wegen.
    Hier wat foto's, moest iemand interesse hebben... Merk is Isetta.
    IMG_5633.jpg
    IMG_5632.jpg
    IMG_5630.jpg
    IMG_5629.jpg
    IMG_5627.jpg
    IMG_5625.jpg
    mvg, seb

Mooie machine,helaas te ver van hier.

Ik heb het vergeten te melden in mijn omschrijving, de machine werkt op 220v.
    mvg, seb

Hey Seb, ik ben misschien geïnteresseerd. Wat ik me afvraag. Kan het onderstuk gemakkelijk losgekoppeld worden van het bovenstuk? Ik rijd namelijk met een klein autootje.. Bevat de zaag zelf ook een terugslagbeveiliging? Is de zaag zelf accuraat of is dit eerder een bouwcirkelzaag?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kristofdb Bekijk Berichten
    Hey Seb, ik ben misschien geïnteresseerd. Wat ik me afvraag. Kan het onderstuk gemakkelijk losgekoppeld worden van het bovenstuk? Ik rijd namelijk met een klein autootje.. Bevat de zaag zelf ook een terugslagbeveiliging? Is de zaag zelf accuraat of is dit eerder een bouwcirkelzaag?
    De zaag is met de geleider wel accuraat, al heb ik die nooit veel gebruikt, enkel om planken op breedte te zagen om panelen te maken (kleine panelen é, doe het voor de hobby, ben geen pro). Het wagentje heb ik slechts 1 of 2 keer gebruikt om korte planken af te korten en heb daarvoor een winkelhaak gebruikt om het haaks te plaatsen. Bij het verzagen van planken op breedte heb ik niet echt problemen ondervonden qua nauwkeurigheid, maar echt precisiewerk heb ik er nooit mee gedaan, en daar dient het toestel in mijn ogen ook niet voor. Ik heb het toestel enkel gebruikt om van brut hout naar afgewerkt te gaan, dus schaven, van dikte schaven, op breedte zagen en daar houdt het op. Als je echt plaatmateriaal wil zagen, dan denk ik dat je wat aanpassingen moet aanbrengen. Het los maken van het onderstel... Dat zal ik moeten bekijken, als je naar de foto kijkt, achter die zwarte plaat zitten de riemen en de aandrijving... veel zal er alvast niet van losgemaakt kunnen worden.
    Ik meet het even op dat u zich een beeld kunt vormen van de grootte. Heb hem zelf ook in de koffer vervoerd met de zetels plat toen ik hem kocht.
    mvg, seb

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seb Bekijk Berichten
    De zaag is met de geleider wel accuraat, al heb ik die nooit veel gebruikt, enkel om planken op breedte te zagen om panelen te maken (kleine panelen é, doe het voor de hobby, ben geen pro). Het wagentje heb ik slechts 1 of 2 keer gebruikt om korte planken af te korten en heb daarvoor een winkelhaak gebruikt om het haaks te plaatsen. Bij het verzagen van planken op breedte heb ik niet echt problemen ondervonden qua nauwkeurigheid, maar echt precisiewerk heb ik er nooit mee gedaan, en daar dient het toestel in mijn ogen ook niet voor. Ik heb het toestel enkel gebruikt om van brut hout naar afgewerkt te gaan, dus schaven, van dikte schaven, op breedte zagen en daar houdt het op. Als je echt plaatmateriaal wil zagen, dan denk ik dat je wat aanpassingen moet aanbrengen. Het los maken van het onderstel... Dat zal ik moeten bekijken, als je naar de foto kijkt, achter die zwarte plaat zitten de riemen en de aandrijving... veel zal er alvast niet van losgemaakt kunnen worden.
    Ik meet het even op dat u zich een beeld kunt vormen van de grootte. Heb hem zelf ook in de koffer vervoerd met de zetels plat toen ik hem kocht.

Het toestel is +-85cm hoog, 85cm lang en zo'n 60cm breed, past dus zeker in de koffer vd auto. Heb het even bekeken, het onderste deel moet er inderdaad vrij vlot af gaan, ik denk als ik de zwarte platen wegneem dat er 4 bouten zullen moeten gelost worden en dat het dan gesplitst is.
    Kom anders gerust het toestel bekijken, uitproberen, is veel beter dan een beschrijving
    mvg, seb

Mochten julie er niet uit komen heb ik misschien ook wel interesse.

Heb sinds kort beschikking over een hobbywerkplaats. Eindelijk ruimte voor iets groters dan een decoupeerzaag.

Hey Seb.. Sorry, ik ga het toch niet doen. Misschien iets voor Phantast..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phantast Bekijk Berichten
    Mochten julie er niet uit komen heb ik misschien ook wel interesse.

Heb sinds kort beschikking over een hobbywerkplaats. Eindelijk ruimte voor iets groters dan een decoupeerzaag.
    kristofdb komt niet kijken, als je interesse hebt mag je gerust langskomen en uitproberen!
    mvg, seb

Bedankt voor het aanbod om te kijken en als het iets dichterbij was zou ik het zeker komen doen. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen deze combi of gelijk wat groters. Als ik er uit ben laat ik het weten als hij dan nog niet verkocht is.
    Laatst gewijzigd door phantast; 29-01-15 om 15:29.

Forum Rechten