Nep advertentie??

Rictap

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
27
0
Ik ben al in het bezit van een wetsteen, een moderne..........ruw aan de ene kant en mooi glad aan de andere kant. In de kist van mijn helaas te vroeg overleden vader vond ik nog een orginele watersteen. Waar ik me kan herrineren je zelfs nog met met olie als basis kan gebruiken zodat het slijpsel hergebruikt wordt.......

of heb ik dit altijd verkeerd begrepen ???
 

Aad

Actieve deelnemer
24 jul 2009
59
0
Rictap zei:
Ik besloten om aanstaande zaterdag naar Buitelaar te rijden, daar een draaibank te kopen met een set HSS beitels erbij.
En Patric? Spullen aangeschaft??

Groet, Aad.
 

Rictap

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
27
0
Dag Aad, ik heb inderdaad het bankje en de beitels genomen die Hakkelaar mij heeft aangeraden. De slijpsteen heb ik even achterwege gelaten, omdat deze beitels gewoon goed scherp blijven is mij verteld. Ik heb gisteravond de werkbank van mijn vader gearresteerd en bij mij ion de schuur geplaatst.
Vanavond ga ik de elektra aanleggen en hopelijk kan ik het weekend mijn eerste balkje gaan draaien. Ik heb het " Basisboek houtdraaien " aangeschaft, hier heb ik al veel uit kunnen halen.
Zou nog mooi zijn als er een draaier hier in de buurt van Delft zou wonen zodat ik een keertje mee kan kijken.

Maar gewoon lekker blijven oefenen.....komt het allemaal goed
 

Hans Scholte

Actieve deelnemer
Wat heet in de buurt van Delft? Je kunt bij mij in Wassenaar best eens langskomen om een guts vast houden.

Wat het scherp blijven van je beitels betreft deel ik je optimisme niet. Ik werk op het ogenblik aan een teakhouten schaal, na twee tot drie minuten moet de guts weer even langs de slijpsteen gehaald worden. Dat is dan een topkwaliteit HSS guts van Sorby.

Mocht je zover zijn dat je een slijpmachine aanschaft, neem er dan gelijk een diamantritser bij. Van de meeste betaalbare slijpmachines moeten de stenen afgericht worden, voor je ze kunt gebruiken. Als de kosten niet je grootste zorg zijn kan ik je de langzaam draaiende Creusen T7250 aanbevelen.

Verder heeft een van de leden van onze afdeling van Radius bouwtekeningen voor een eenvoudig te maken slijphulpstuk voor gutsen dat ik je kan aanbevelen.

Hans

Attached files .jpg]
 

Rictap

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
27
0
Hoi Hans, helaas heb ik wel een budget....dus de slijpmachine wordt wat later. Maar ik zou zeker een keertje langs willen komen. Zeker nu het mooier weer wordt, dan kan ik op mijn brommer langs komen. Ik wil graag kijken hoe de beitel op het hout wordt gezet, als ik het goed onthouden heb moet je dit net boven het midden doen.

Als ik eenmaal mijn slijper heb wil ik zeker de tekening van deze beitel houder. Ik heb al een paar varianten gezien op youtube.....

Ben net van mijn werk terug, heb de eerste elektriciteitsdraad gelegd. Het komt steeds dichterbij.

jammer dat ik nu gen droog plek heb, hier in mijn buurt wordt nu heel veel gekapt. De stronken liggen gewoon langs de weg, met mooi dikke takken.
1 ding tegelijk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.