Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: Nep advertentie??

Nep advertentie??

De volgende adv. kwam ik tegen op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/331700973
    Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar volgens mij betreft het hier een machine van (o.a) het merk Ferm, met daarop een sticker van JET. Bij mijn weten heeft JET dit soort machines niet??

Groet,

Aad.

Re: Nep advertentie??

Ik heb deze bank, en dies zeker niet van Jet. Ik draai dan ook niet echt, vindt het proces van draaien leuk, maar heb er geen kaas van gegeten.
    Absoluut schandalig om gewoon een stikker op je goedkope apparaat te plakken en te verkopen als Jet.
    Tenzij iemand weet dat Jet deze machines wel verkoopt, en dat lijkt me heel erg bijzonder sterk zou ik de verkoper reporten, zo'n button zit er marktplaats toch?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Deze machine is wel degelijk van JET. Type hem maar eens in op Google en klik dan op afbeeldingen. Het kan natuurlijk zijn dat hij ook door Ferm op de markt wordt gebracht.

Ed

Dan heb ik niks gezegd. behalve dat ik het niet echt een Jet waardige machine vind.

Jet is een bedrijf dat overal zijn machines vandaan haalt. Je vind er kwaliteitsmachines uit de USA en ze verkopen ook goedkope spullen uit onder andere China. Het is aan de koper om te beoordelen welke machine met welke kwaliteit hij wil hebben. Overigens is het wel zo dat Jet een hogere kwaliteitsstandaard een een betere afwerking nastreeft bij hun machines.

Overigens, de draaibank op de advertentie is veel te licht voor echt houtdraaien. Ik heb de machine een keer bekeken, maar eigenlijk is alles net iets te weinig. Frame en machinebehuizing zijn van veel te dun plaatstaal, de leunspaan is uitermate ruw gegoten en de losse kop is zeer minimaal. Als je daar met het hoogste toerental op gaat draaien, danst ie' alle kanten op.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

tja, het zou wel weinig kosten maar het is dan ook helemaal niets. ik zou mijn geld hier niet aan besteden
    rick

Laat ik nu gedacht hebben dat JET een kwaliteitsmerk was. Er wordt op dit forum tenslotte wel geroemd over dit merk. Het blijkt nu dus in ieder geval niet uitsluitend een fabrikant te zijn, alswel een verkoopmaatschappij. Dan zijn de kleine machines die Buitelaar verkoopt een stuk beter, zeker gezien de prijs. Ik moet zeggen dat ik (helaas) ook zo'n Ferm machine via marktplaats heb aangeschaft om te ontdekken of ik dit onderdeel van het houtbewerken ook leuk vind. Wel, leuk vind ik het zeker, maar veel kan ik helaas niet doen met dit apparaat. Misschien dat ik in de toekomst nog iets anders aanschaf, maar voorlopig moet ik het hiermee doen. Wel zou ik graag eens ervaren hoe het is om op een betere kwaliteit machine te werken, wie weet.

Groet,

Aad.

Tja Aad, eigenlijk kun je tegenwoordig niet meer naar het merk kijken, maar alleen maar naar de machine. Elk merk heeft zijn goede en slechte dingen, en dat maakt dat die merken gemiddeld gezien goed of slecht bekend staan. Maar zelfs bij een gerennomeerd merk kun je soms een 'foutje' aantreffen.

Jet heeft erg goede machines, maar ze hebben ook mindere tot slechte. Ik weet bijvoorbeeld dat Jet enkele machines in zijn assortiment heeft die bij Powermatic in de VS worden gemaakt. Dat zijn echt goede machines. Powermatic is nog een van de weinige fabrikanten die nog gietijzer gebruikt in plaats van plaatstaal.

Maar ze hebben uiteraard ook Chinese machines. Die zijn van mindere kwaliteit, maar zeker ook niet slecht. Jet heeft een eigen kwaliteitscontrole en laat de machines bouwen naar zijn eigen specificaties. Zo zijn de Jet machines beter afgewerkt, hebben ze betere lagers en electronica en vaak betere en sterkere motoren/aandrijving dan bijvoorbeeld die van Buitelaar.

Attached files

Goedendag ik ben nieuw op het forum en zal me ergens anders even netjes voorstellen. Maar waar mij het nu om gaat. Ik ben degen die 50 euro op dit draaibankje heb geboden. Is dit teveel voor een draaibankje als deze ?
    Ik wil graag weer het houtdraaien oppakken, daarom als beginnend draaibankje leek mij deze wel wat. De beitels heb ik elders al voor weinig kunnen aanschaffen.
    Ik wil het gevoel weer krijgen, ik ben er ook al 20 jaar uit. Als het mij eenmaal weer bevald wil ik voor een duurdere en zwaardere gaan. Ik zag bij Buitelaar een HDM voor 199 euro, deze leek mij wel degelijker.
    Misschien dat er iemand is die mij wil adviseren, ik woon in Delft. Maar daar zijn geen opleidingen in de buurt.

Groetjes Patric

Forum Rechten