Herdenkingskistje voor ons meisje

Akritas

Nieuw lid
12 okt 2014
7
1
De woorden verliezen hun betekenis in zulke moeilijke momenten, ik stak een kaars voor de kleine engel... heel veel sterkte toegewenst.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Bij het zien van zo een stukje vakmanschap zouden hier normaliter reeksen reacties staan doorspekt met superlatieven. Het verhaal erachter is helaas geen reden tot het plaatsen ervan.

Enorm veel bewondering voor het kunnen plaatsen en - dus - het kunnen delen van jullie verdriet met de vrienden van het forum. Respect ! Heel veel sterkte voor de komende periode !!!
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Heel veel sterkte in deze lastige periode.

Het is een heel lastige keuze die jullie hebben moeten maken. Gelukkig is het geen erfelijke aandoening. Mijn broertje is hiermee geboren en na een aantal dagen overleden. De overlevingskans is zelfs tegenwoordig nog zo klein dat in mijn ogen jullie beslissing de enige goede is.
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Dag Massis,

Heel veel sterkte voor jullie beide. Ik weet hoe je je voelt. Wij hebben onze eerste zoon rond de 21 weken van de zwangerschap verloren.
Hij had trimosie 13, een chromosoom afwijking. Eigenlijk niet met het leven verenigbaar. En dan stort je wereld in. We namen dezelfde beslissing als jullie. Als vader heb ik toendertijd een kistje voor hem getimmerd om hem in te begraven. Dit gaf mij op dat moment een bepaalde rust. Klinkt raar maar dat ging bijna automatisch. Je wilt toch het beste voor je kinderen. Hetzelfde geldt denk ik voor dit prachtige kistje om alle herinneringen van haar in te bewaren. Echt vakmanschap en met liefde gemaakt. Knap werk.

Inmiddels heb ik 2 gezonde kinderen, een zoon van 4 en een dochter van 2.

Mvg,
Dennis
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ook ik lees al een tijdje mee, zit eigenlijk weer met een brok in mijn keel bij het lezen van jouw verhaal. Ik weet geen troostende woorden omdat ik mij niet kan voorstellen wat het is om een kind te verliezen. Ik wens jouw en je vrouw heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Hugo
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Bedankt voor al jullie fijne woorden. Ik moet zeggen dat mijn vrouw en ik echt geschokt zijn van zowel de hoeveelheid steun die we krijgen, als de hoeveelheid mensen die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt.

We dachten oorspronkelijk dat een kindje begraven van die leeftijd (laten we zeggen 20-35weken zwangerschap) niet ZO erg veel voorkomt, maar ondertussen heb ik weet van minstens 15 of zelfs 20 koppels die jammer genoeg iets gelijkaardigs doorgemaakt hebben.

Vandaag was de crematie. Een korte en eenvoudige dienst onder familie (enkel onze ouders, broers en zussen) die we zelf in elkaar gestoken hebben, waarmee eigenlijk alles gezegd was. Een mooi afscheid, maar weeral een érg moeilijke dag. Ook ons zoontje van 2.5 was erbij, en hij begrijpt het echt helemaal. Zijn zusje is "een sterretje geworden", en na de dienst hebben we enkele ballonnen opgelaten die "naar baby zusje" gaan. Nu het donker is zijn we net even buiten gaan kijken en heeft hij aangewezen welk sterretje nu precies zijn zusje is :)
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
Met dit soort draadjes zie je eigenlijk pas hoeveel mensen er mee lezen en dus meeleven op dit forum.

ik ken zelf twee stellen die iets dergelijks doorgemaakt hebben dus in nederland moeten het er honderden zijn idd
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Ik heb meerdere keren een poging gedaan om een reactie te plaatsen. Iedere keer kan ik toch de goede woorden niet vinden, denk dat deze er gewoon niet zijn om alles te beschrijven.

Ik vond het een eer om dit kistje te mogen maken, het hele proces heeft vele malen langer geduurd dan ik normaal een kistje maak. Tussendoor had ik echt even tijd nodig om afstand te nemen. Vooral wanneer een van de kinderen kwam kijken hoe het ging. Ons hele gezin leeft met jullie mee. We hebben elkaar nog nooit ontmoet , lijkt me fijn om elkaar dit jaar eens te ontmoeten.

Aan de overige forumleden , neem eens een kijkje op de site van de hartstichting. Zij kunnen alle donatie's goed gebruiken. Alle beetjes helpen !!
https://www.hartstichting.nl/
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Goed dat jullie zelf vorm hebben gegeven aan de afscheidsbijeenkomst! Dat kan helpen om het gevoel van onmacht wat te verminderen. Wat doen, zoals het gebruik van het kistje voor de herinneringen helpt je op weg om door te gaan zonder te vergeten.


Fons
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik heb meerdere keren een poging gedaan om een reactie te plaatsen. Iedere keer kan ik toch de goede woorden niet vinden, denk dat deze er gewoon niet zijn om alles te beschrijven.

Ik vond het een eer om dit kistje te mogen maken, het hele proces heeft vele malen langer geduurd dan ik normaal een kistje maak.

Was dit "vele male langer"? Doe je dat normaal op een uurtje ofzo? ;-) Ik vond het best hard gaan namelijk!

Tussendoor had ik echt even tijd nodig om afstand te nemen. Vooral wanneer een van de kinderen kwam kijken hoe het ging. Ons hele gezin leeft met jullie mee.
We hebben uiteindelijk een selectie moeten maken welke herinneringen een plekje in het kistje kregen en welke we bewaren in de herinneringsdoos die we van het ziekenhuis kregen.
Maar de tekening van Sam, daar waren we het allebei over eens: die heeft zijn plekje in het kistje dubbel en dik verdiend :)


We hebben elkaar nog nooit ontmoet , lijkt me fijn om elkaar dit jaar eens te ontmoeten.
Helemaal mee eens, al heb ik vrouwlief alvast verwittigd dat we eerst wat moeten sparen, want als ze mij loslaat in die houthandel van jou...

Aan de overige forumleden , neem eens een kijkje op de site van de hartstichting. Zij kunnen alle donatie's goed gebruiken. Alle beetjes helpen !!
https://www.hartstichting.nl/
Wij gaan vanaf nu vermoedelijk jaarlijks doneren. We hebben ook van enkele kennissen al een gift ontvangen die binnenkort samen zullen overgemaakt worden aan de hartstichting.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.