Mijn laatste werkstukken: 'Torso ciclista' en 'Uil'.

Guus'56

Actieve deelnemer
9 jan 2012
63
0
Apeldoorn
Hallo houtvrienden,
Eindelijk weer een paar fotootjes van mij. Ik ben al weer een paar werkstukken verder en wil dat graag hier laten zien. Eerste foto betreft een torso van een wielrenner op zijn zadel (Torso ciclista), 35 cm hoog en gemaakt van verlijmde balkjes merbau-hout (afval stukken). Het was een heel gehak en geschuur maar het resultaat vind ik best gelukt. Ik heb er bewust een torso in Romeinse stijl van willen maken in de houding van een wielrenner die vermoeid over de eindstreep fietst. Om zodoende een verbinding te maken tussen mijn beide grootste hobby's (Rara welke).

De collagefoto betreft een uil, gemaakt in opdracht, van een stuk walnotenhout. Geplaatst op zwarte houten sokkel op 2 kleine koperen pinnen. In de collage de ontstaansgeschiedenis van de uil.
Ik ben nu bezig (wederom in opdracht) met een beeld van drie flamingo's. Foto's volgen t.z.t. Groeten!!

N.b. voor in mijn werkschuurtje ben ik op zoek naar een gebruikte zgn. werkbankspindel voor een voorklembankschroef. Alleen het metalen gedeelte, om er zelf een bankschroef van te maken, is voldoende. Wie heeft ergens nog zo'n ding ter overname?





20141110_132852.jpg houtbewerking uil collage.jpg
 
Laatst bewerkt:

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Mooi werk! De wielrenner deed me -in de verte- denken aan het werk van Gerhard Lentink, ken je dat? Overigens heeft jouw wielrenner wel èrg stevige armen, in werkelijkheid zijn die mannen één-en-al been, en hebben ze schriele armpjes...;);)
De uil vind ik prachtig!
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Mooi uiltje, ik vind hem in die holle stam nog mooier uitkomen dan op de sokkel.
 

Guus'56

Actieve deelnemer
9 jan 2012
63
0
Apeldoorn
Helemaal mee eens Bri, Gerhard Lentink is mijn grote voorbeeld geweest bij dit beeld!! Ik heb z'n beelden gezien in Het Arsenaal en hem ook bezocht en uitgebreid gesproken in zijn atelier in Dordrecht. Hij maakt fantastische beelden, ongeëvenaard en op een geheel eigen wijze!! Hij rekent alles eerst uit en assembleert als het ware het beeld. Onbegrijpelijk hoe hij dat doet en het resultaat is iedere keer weer verbluffend! Mijn torso is daarbij maar een hobby-werkstukje. En de proportionering had inderdaad wel wat 'gesoigneerder' gekund, helemaal mee eens.
Kor, de uil was even voor de grap in een werkstuk van een collega geplaatst. Zij is bezig iets moois te maken van een iep. Helaas wil ze er geen afstand van doen.
Bedankt voor jullie reacties!:eek:
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooie werkstukken! Ben het ook eens met de opmerkingen over de torso, maar dat hoort ook bij de lerende weg die je aflegt en het massieve heeft ook wel weer iets.

Ons forumlid Andre Tuoh, maakt mooie houten spindels, o.a. voor klemmen en bankschroeven geschikt.

jaap
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Knap werk Guus'56.
Altijd mooi om zo'n ambachtelijke objecten te mogen zien.
Grote waardering en respect.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.