Parallelgeleider mobiele zaagtafel

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Ik heb een goedkope mobiele zaagtafel van Metabo (TS250).
Daar zit net als op de meeste vergelijkbare zagen een waardeloze parallelaanslag op die je moeilijk parallel aan het blad krijgt. Gevolg is brandplekken en onevenwijdige snedes.
met-ts250-action-shot-2.jpg


Nu kan ik natuurlijk voor niet al teveel geld een fatsoenlijke zaagtafel kopen maar dat vindt ik zonde omdat die waarschijnlijk wegroest in mijn vochtige schuur (gietijzer).

Nu ben ik op zoek naar een low budget oplossing voor een betere aanslag, liefst 'Biesemeyer' stijl.
Is er iemand met een idee hoe ik dit kan doen zonder de zaag in een enorme bank in te bouwen?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Kijk eens bij vsc tools.Com Incra heeft ook hele mooie oplossingen. Kreg zal ook wel wat hebben. Google anders even op after market fence.
 

paling1

Actieve deelnemer
19 jul 2012
39
0
In dit topic wordt o.a. deze kant en klare fence genoemd...
Verder ook een aantal zelfbouw oplossingen en een paar soms behoorlijk prijzige alternatieven.

Ik heb zelf ook een Makita MLT100 staan, en zit al een tijdje te twijfelen of ik niet ook die axminster upgrade moet doen.
Nu heb ik een stalen hoeklijn op de zaagtafel liggen die ik met 2 lijmklemmen vastzet terwijl ik de boel met een winkelhaak recht gelegd heb. Niet ideaal maar werkt wel nauwkeuriger dan de standaard geleiding...
 
Laatst bewerkt:

Berten

Nieuw lid
21 jan 2013
5
0
Zelfbouw oplossing voor Makita MLT100, niet duur en zaagt mooi haaks. Veel beter dan originele zaaggeleider.

20150113_173139.jpg
20150113_173153.jpg
20150113_173202.jpg
20150113_173255.jpg
 
A

Athanor

Guest
Mooi! Mag je nog wel wat meer over zeggen, vooral hoe het klemsysteem is geconstrueerd.


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.