Sjuul stelt zich voor

Sjuul

Nieuw lid
12 jan 2015
21
0
Hallo allemaal,

Ik ben Sjuul, dertig en een beetje en voor de kost ben ik een meet en regel techneut bij de beste papierfabriek in het land.
Ik timmer al zo lang als ik me kan herinneren, ik hou het voornamelijk functioneel.
Naast timmeren hou ik ook van lassen en metaalbewerking en knutselen met elektronica
Het leukste is als ik een of meerdere van deze hobby's kan combineren.
O ja ook vind ik het leuk om van mijn projectjes wat youtube filmpjes te maken.

Ik ben actief op diverse fora en sinds vandaag ook hier.
Ik wil in de nabije toekomst een houten boot gaan bouwen en ik hoopte hier een aantal medestanders te vinden.
Ik ben een tijdje actief geweest op een ander forum toegespitst op boten maar aangezien daar de nadruk lag op PK's ipv op vakmanschap viel ik een beetje buiten de boot.

Mijn plan is om in het voorjaar te starten met een sloep van 5 meter, geen mahonie of teak gewoon multiplex en epoxy.
Hiervoor zal ik binnenkort wel een topic starten in de daarvoor bestemde rubriek.

als laatste nog wat video's van mijn recente projecten:





 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum! Leuk weer een boot op stapel:)


Fons
 

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
122
2
Neede
Volgens mij hadden wij hier tot een paar jaar geleden ook nog een vestiging van Smurfit.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Serieus vette shit, die compressor box. Toevallig loopt er een ander draadje over een soortgelijk project; daar werd echter aangegeven dat warmteafvoer een probleem vormde. Heb je daar ook last van bij dit design?
 

Sjuul

Nieuw lid
12 jan 2015
21
0
Serieus vette shit, die compressor box. Toevallig loopt er een ander draadje over een soortgelijk project; daar werd echter aangegeven dat warmteafvoer een probleem vormde. Heb je daar ook last van bij dit design?

Ja en nee, toen ik de die kist bouwde gebruikte ik de compressor voor wat licht gereedschap en om hier en daar wat schoon te blazen, nooit problemen gehad.
Als ik flink aan de gang ga met de CNC-Plasma snijder dan loopt de compressor soms wel meer dan 2 uur aan een stuk, er is me toen een keer de motor condensator vloeibaar geworden en geklapt.
Die heb ik vervangen en inmiddels heb ik er wat reserve maar tot nu toe nog niet nodig gehad.

Het is een simpele €120 compressor van een slecht merk, als hij loopt dan worden mijn hersenen vloeibaar in z'n kist is ie mooi koest.
Als hij het warm krijgt heeft ie pech hij komt er nooit meer uit, tenzij hij aan gort is en dan gaat de volgende erin ik wil echt niet meer terug naar die herrie.

kortom, ik denk dat je wel wat levensduur inlevert maar dat ik het mij meer dan waard
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Hmmm interessante dingen. Heb je alle apparaten (cnc, plasmasnijder en die metaalroller apparaat) zelf gemaakt?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.