mooie hamer

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Inderdaad een erg mooie hamer. Doch wil ik eens vragen of de houten kop meerwaarde heeft. Ik bedoel meerwaarde in uiterlijk heeft het zeker maar meer de slagkracht. Het moment van impact doorgegeven van het messing (?) aan het hout. Hout heeft m.i. de werking om de klap op het object (heft van een beitel) te incasseren om zo het object in die zin te sparen.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ik heb een messing hamertje, maar dat beschadigt het beukenhout toch behoorlijk. Daarom gebruik ik meestal de houten klopper als ik op het hout moet tikken en messing voor als ik op het staal moet zijn. Dat is niet zo handig natuurlijk. Daarom zie ik wel de meerwaarde van zo'n gecombineerde hamer. Maar 99 pond is natuurlijk way over the top.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Mooi hamertje.

Ik kan mij voorstellen dat onze eerste hameractie vervolg gaat krijgen. Ik heb de indruk dat het een succes was, dus wie weet, waar het toe gaat leiden...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.