Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

mogelijkheid tot gebruik van houtbewerkingsmachines

Graag meld ik mij aan op het Houtbewerkersforum. Sinds ongeveer een half jaar ben ik gegrepen door het meubelmaken en ik volg sinds een paar maanden een meubelmakersopleiding (bij Passen en Meten). Ik heb in mijn garage een werkplek ingericht en heb de nodige handgereedschappen en een bovenfrees aangeschaft. Ik heb inmiddels wat meubeltjes gemaakt van hout dat ik bij de doe het zelver heb gekocht, maar dat houtaanbod is erg beperkt. Ik wil nu de stap maken naar de verwerking van het ruwe materiaal van de houthandel. Daarbij loop ik er tegenaan dat machines als een vlak- vandiktebank en een formaatzaag eigenlijk onontbeerlijk zijn voor de verwerking van dat hout. Maar die machines heb ik nog niet. Ik wil graag weten of het mogelijk is om bij iemand (in de buurt van Rotterdam), tegen vergoeding, gebruik te maken houtbewerkingsmachines.

Vriendelijke groet,
    Jos Lensen

Re: mogelijkheid tot gebruik van houtbewerkingsmachines

Niet helemaal vlakbij Rotterdam,
    maar misschien toch een optie
    http://www.stadswerkplaatsutrecht.nl/

Deze zitten tegenwoordig aan de A2-zijde van Utrecht.
    Dus afhankelijk van hoe dicht je bij Utrecht zit.

Voordeel: je kunt per uur betalen.
    Nadeel: redelijk beperkte openingstijden,
    maar ook 's avonds

(informeer wel even: want als er een cursus bezig is met het machinepark dan kan het niet)

je zou bij de plaatselijke timmerwerkplaats kunnen informeren

Dank voor de Tips.
    ik ga het in Utrecht proberen.

Jos

Forum Rechten