Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Wat voor tafel is dit?

Deze tafel heeft mijn vriendin gekregen van haar opa en ik vroeg me af of iemand weet wat voor tafel dit is.
    Ik zie namelijk ook een drietal kruizen staan op de zijkant.

Bijlage 24711Bijlage 24712
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Ook als dit de grote is van een bijzet tafeltje?

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    De drie kruizen stellen het wapen van Breda voor, drie St Andrieskruizen. Het type tafel wordt kloostertafel genoemd vanwege de constructie. In kloosters zullen wel grotere tafels worden gebruikt neem ik aan maar de constructie blijft in principe hetzelfde.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Wapen_van_Breda

Wat men heden ten dage aanbiedt als kloostertafel heeft in mijn ogen weinig te maken met de echte kloostertafelmodellen. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan mijn beperkte kennis op meubelgebied.

In mijn beleving is een kloostertafel een groot langwerpig eenvoudig blad (zonder versierde rand) op 2 zware kolommen. Maar een tijdje speuren op internet bracht niet veel verder, dus wat dit bijzet tafeltje precies voor stijl is durf ik niet te zeggen. Wel interessant om het een keer wat uit te diepen!

jaap

Ik denk dat het geen tafel is maar een kloosterbankje bedoeld voor in een gang/hal waarop je schoenen aan of uit kan doen.

Forum Rechten