Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010

Welk type schroeven gebruiken jullie?

Titel zegt genoeg denk ik
    Welk type van schroeven gebruiken jullie en waar kopen jullie deze?
    Uiteindelijk doen ze allemaal wat ze moeten doen, namelijk schroeven, maar ik heb al ondervonden dat er soms veel verschil zit in de kwaliteit.
    Op dit ogenblik gebruik ik Heco-spaanplaatschroeven (PZ), maar ik ben aan het overwegen om voor langere vijzen naar een torx-variant te gaan.

Ik gebruik aleen torx en spax schroeven tenzij een bepaald meubel (in mijn visie dan..) messing slot schroeven behoeft. (hang en sluitwerk)
    There, I said it

Voor de constructie alleen nog maar Torx, waarbij ik er voor zorg dat ik het gamma van 16 tot 60 mm met T20 bitjes kan schroeven en dus niet steeds hoef te wisselen. Voordeel van torx vind ik het feit dat ze veel beter op de bit zitten, de bit schiet er niet vaak uit en bij het werken in hoekjes blijft de schroef goed op het bitje hangen. Belangrijkste, je hoeft er bij in- en uitdraaien nauwelijks druk op uit te oefenen.

Pozidrive en dergelijke gebruik ik niet meer, ik vind het veel minder prettig werken dan torx. Verder heb ik een uitgebreide verzameling ouderwetse bolkop-platkop-lenskop schroeven in messing en (verroest) ijzer om scharnieren, slotplaatjes en dergelijke vast te zetten.

Voor zwaar constructiewerk gebruik ik tegenwoordig ook veel tellerkop torx schroeven. Werkt snel en zit loeivast. Voor buitenmeubilair laat ik de koppen vaak in het zicht staan, afnemers spreken over een "stoere uitstraling"

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Ik "zweer" bij Woodies, al moet ik zeggen dat ik het gebruik van schroeven liefst tot het uiterste minimum wil beperken.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      woodies.jpg
Bekeken:   910
Grootte:   80,8 KB
ID:        24704
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Zelf gebruik ik alleen maar Torx deeldraad schroeven van Heco. Bij de kleinere maten van 25 mm is er geen deeldraad maar dan met voldraad.

Prima schroeven, wat ik zelf een groot voordeel vind is dat de kop niet plat is maar wat taps loopt. Zo trekt hij bij platen met HPL mooi in de plaat terwijl bij een wat plattere kop vaak een stukje van de plaat afbreekt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    privé, Torx schroeven van reiser, hier te koop in de doe het zelf zaken.

Op het werk Wurth, top schroeven maar wel aan de duurdere kant.
    Deze kan je bij mijn weten niet particulier kopen.
    Wurth heeft ook een eigen "torx" systeem ontwikkeld met kleurcodes, ook wel handig.

Groeten

Bert

ik gebruik voor normaal schroefwerk würth assy schroeven, ook heb ik nog een restant schroeven van bti, dit is normale torx aansluiting die ik gebruikte voor ik de overstap naar würth heb gemaakt. Voor het steigerhout gebruik ik de torx schroeven van dyna plus. Op 1cm van de kant in een vuren latje draaien zonder voorboren en zonder dat het splijt. ideaal dus

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Liefst torx met deeldraad want dan komt de plank strak op de balk, alleen jammer dat er zoveel verschillende maten zijn T10- T15-T20-en T30.

Als ik schroeven gebruik dan zijn het de Torx en PZ (kleinere maten) van Dyna Plus, veel grip en scherpe draad. Met of zonder vrijloop, ligt aan de gebruikte lengte. Prijs is ook zeer goed te doen.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Ik gebruik eigenlijk van alles, heco kan je overal kopen, woodies haal ik bij raab karcher, in het begin zat er bij de woodies een goed bitje, nu een prut bitje, tenminste naar mijn ervaring.
    Dynaplus gebruik ik ook, goede schroef, voor weinig. Heeft ook een mooie variant voor buitentoepassingen.

Heco heeft ook spaanplaatschroeven (heco unix) die verlopen in schroefdraad, vooraan de schroef zit groffe draad, achteraan fijne spoed. Deze schroeven trekken het hout al samen voor de kop in het hout zit.

Forum Rechten