Mooi !! Snijplanken maken werkt erg verslavend, ik ben benieuwd naar je volgende project.
Zeer netjes!
Kopshout is trouwens absoluut geen vereiste voor een snijplank. Voor een slagersblok waar grote hakmessen en brute kracht aan te pas komt is het misschien wat anders, maar daar zijn de kopshouten planken die we hier vaak voorbij zien komen ook niet geschikt voor. Veel te dun en niet het juiste hout.
Mooi !! Snijplanken maken werkt erg verslavend, ik ben benieuwd naar je volgende project.
met vriendelijke groet,
rick
http://thewoodworkersattic.blogspot.com/
Vandaag weer 2 snijplanken afgewerkt. Je hebt gelijk Rick, het is verslavend.
Op de foto's staan ze uit te druipen van de paraffine olie.
Snijplanken (2).jpg
Snijplanken (3).jpg
Snijplanken (4).jpg
Vanavond het brandstempel erin ...
Groet,
Jan
mooi hoor. Brand je niet het stempel voordat je ze in de olie zet? Dan kun je nog wat bijschuren etc.
Het is even een poosje stil geweest maar dat wil niet zeggen dat ik snijplanken meer heb gemaakt.
Voor het vlakken gebruik ik tegenwoordig de Hammer A3-31 met spiraalschaaf. Dat geeft toch wel een prachtig schaafbeeld.
Hier twee foto's van de laatste creaties...
Snijplank #18.jpg
Snijplank #19.jpg
waar heb je die brandstempel gekocht maja
net even gekeken op de site van jouw inspirator; die kan er ook wat van hoor!
@wouter34 De brandstempel heb ik zelf gemaakt
@eug3ne Mijn volgende stap wordt ook inlays maken met de cnc machine.
Afgelopen week een opdracht gekregen om een snijplank te maken met de initialen van de persoon erin.
Eerst een paar ontwerpen gemaakt en uiteindelijk heeft de klant voor dit ontwerp gekozen
Voorbeeld 1.jpg
De basis snijplank is inmiddels gereed
Snijplank (2).jpg
Nu de inlay nog verlijmen en dan frezen.
Groet,
Jan
Ik zou de planken met notenolie behandelen, omdat er voedsel op komt, het is m.i. niet goed voor de gezondheid als je paraffineolie of gekookte lijnolie op huishoudelijke gebruiksvoorwerpen smeert.
Groet pel.
Pel; Hout wirktj.