Snijplank

P

Pel

Guest
Mooie figuratieve Plank Jan, en het is inderdaad jammer als daar in gesneden wordt door de kok:)

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Mooie plank Jan

Ik vind het alleen jammer dat je het vierkante latje noten niet een kwart slag gedraaid hebt, dan had de L vorm meer als uit één geleken, nu niet om dat het haaks op het langere notendeel staat
 
P

Pel

Guest
Dat is een mooie plank Ruben, welk hout heb je gebruikt, het bruin geaderd hout is zeer mooi?

Groet Pel.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.693
99
Utrecht
Dat is een mooie plank Ruben, welk hout heb je gebruikt, het bruin geaderd hout is zeer mooi?

Groet Pel.

Bedankt Pel! Beuken (gestoomd en ongestoomd), Noten, Mahonie, Kersen en Black Limba gebruik. Ten minste, voor zover ik het mij goed herinner... Het geaderde hout waar jij het over hebt is in ieder geval black limba!
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.693
99
Utrecht
Geen kritiek. Voor een eerste snijplank een bijzonder geslaagd exemplaar!
Succes en veel plezier met de volgende(n).

Groet,
Jan

Bedankt Jan, hoop geleerd! Met name dat een handgemaakte snijplank flink doorwerken is...
Een volgende moet nog even wachten, eerst de vlak/vandiktebank aan de praat en wat andere projecten, maar een volgende komt er zeker. Al was het maar vanwege de teleurstelling bij mijn vrouw dat deze naar een vriend ging :eek:
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
De nieuwste snijplank heeft ook een soort van 3D effect. Ook deze is naar een voorbeeld van MTMWood.
Eerst allemaal "strips" zagen van verschillende diktes
Snijplank 3D (2).jpg
Dan van de strips 2 borden lijmen. Na het verlijmen de 2 borden in strips van 43 mm zagen en 90 graden draaien (kops hout boven)
Snijplank 3D.jpg
Van deze strips opnieuw strips zagen van verschillen diktes en deze samen verlijmen tot de uiteindelijke snijplank.
Hier een filmpje van één van de laatste berwerkingen;
Hierna volgt nog meer schuren met diverse gradaties en ten slotte het oliebad.
Bedankt voor het kijken.

Groet,
Jan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.