Snijplank

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Geïnspireerd door de prachtige creaties van mtmwood ben ik zelf ook eens aan de slag gegaan.
Gewoon een simpel blokjesmodel van essen en merantie.
Op de youtube filmpjes van deze man lijkt het allemaal heel simpel maar al doende kom ik erachter dat ik echt een vlak diktebank mis.
Al met al een leuke bezigheid, waar ik beslist verder mee ga.
Als afwerking heb ik gekozen voor lijnzaadolie.

Groet,
Jan

Snijblad geblokt (1).jpg
Snijblad geblokt (2).jpg
Snijblad geblokt (3).jpg
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
heel mooi gelukt. wel een vraagje, draai je na het zagen de oneven stukken om of verschuif je ze. Ik vermoed het laatste omdat je er lansgs beide kanten een stuk moet afzagen. Lijkt me veel verlies. Zoals John het dus ook schrijft, balkje essen meer en dan omdraaien.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi gemaakt Maja158.
Blij weer te zien dat je ergens iets bijgeleerd hebt via de forum.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Ziet er strak uit. (mocht je windows gebruiken, dan kan je met de rechtermuisknop op je foto's klikken en kiezen voor 'rechtsom draaien', kijkt wat makkelijker en komt je plank nog beter tot z'n recht :D)
 

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
Daar kom jij vanzelf achter,maar krom zal die wel trekken.
En snijden op deze plank is kans op splinters
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
kops hout maakt je messen minder bot en het beschadigd minder snel. je snijdt altijd in de vezels, denk maar aan een borstel en de weg van de minste weerstand.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Ik heb de raad en tips uit dit topic opgevolgd en heb een nieuwe snijplank gemaakt.
Dit keer van kops hout. Dank voor jullie opmerkingen!

snijplank (1).jpg
snijplank (2).jpg
snijplank (4).jpg
De afmetingen zijn wat bescheidener dan de vorige, 40 x 30 x 4

Groet,
Jan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.