Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

kistje van olijfhout

Hallo,

Na de nodige klussen in huis weer even tijd gehad om een cadeau voor iemand te maken.
    Bij Rick een stuk olijfhout gekocht. Zelf had ik nog wat restjes ebben liggen.
    Lastig hout om mee te werken dat olijf, zachte en heel harde stukken wisselen elkaar af.
    Maar goed, uiteindelijk wel gelukt.

Groet Jos

2015-01-11.jpg

2015-01-11a.JPG

2015-01-11b.jpg

2015-01-11c.jpg

Athanor
    Guest
    Mooi klusje tussendoor Jos! Fraai hout, ik heb ook nog wat olijfhout liggen, je brengt me op een idee
    Hoe heb je het deksel gemaakt? Ingelegd in een sponninkje?

Fons

Gaaf hoor.

Ik wil binnenkort ook eens een kistje proberen.

Heel mooi. Fraai kistje zo.

Zeker een heeeel mooi kissie !

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Heel mooi kistje! Maar wat is dat olijfhout inderdaad een lastig stukje hout om te bewerken.

Hoe heb jij dit aangepakt? Ik heb laatst een "eenvoudige" snijplank van olijf gemaakt, eenvoudig tussen aanhalingstekens want het schaven viel vies tegen. De draad ging alle kanten met behoorlijk wat uitbreeksels als gevolg.
    Uiteindelijk is het gelukt door met een tandschaaf het hout aan te vallen en vervolgens glad te schaven, dit alles haaks op de draad

Heel mooi kistje.

Mijn compliment Jos.
    Respect voor het resultaat.
    Wat is de afwerking hiervan?

Mooi kistje geworden.
    Leuke die details met ebben erin.
    Gaat het nog ergens voor dienen?
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

mooi zeg, ik vind het ook altijd van het mooie hout, die structuur. en dan zo'n mooi kistje ervan maken, leuk.
    GROETJES MOOTJE

Forum Rechten