Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Nieuwe parallel geleider, tips?

Hallo,

Ik heb vandaag een ,voor mij, nieuwe zaagtafel gekocht.
    Nou is het een prima zaag.
    Ik loop alleen tegen een probleem aan.
    De parallel geleider is erg moeilijk om echt parallel te krijgen.
    Dit komt omdat hij aan twee kanten bevestigd denk ik.
    Heeft iemand tips over hoe ik het best een nieuwe kan maken?
    Ik heb al redelijk wat op het internet gekeken maar erg veel nuttig kom ik helaas niet tegen.
    Alleen filmpjes over totaal zelfgemaakte zagen en meerdere zagen samenvoegen.

Alvast bedankt,
    Thomas

Zoek op YouTube eens op "askwoodman", deze heeft van o.a. aluminium extrusieprofielen zelf een biesemeyer achtige geleider gemaakt.

Ik zou de parallelgeleider eens correct instellen op 100 mm bijvoorbeeld en langs de voor-en achterkant tafelblad een stuk van een oude rolmeter kleven met de bematingen erop.
    Dit kost misschien wat moeite om het uit te zoeken naar correctie en het kost geen geld.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Ik zou de parallelgeleider eens correct instellen op 100 mm bijvoorbeeld en langs de voor-en achterkant tafelblad een stuk van een oude rolmeter kleven met de bematingen erop.
    Dit kost misschien wat moeite om het uit te zoeken naar correctie en het kost geen geld.
    Als je gaat plakken kun je ook dit gebruiken: https://www.baptist.nl/houtbewerkers...ks-naar-rechts en natuurlijk is ie ook in links te koop.

Is het toevallig een HBM600?

Hallo,

Bedankt voor de reacties iedereen!
    Ik denk dat een nieuw meetlint opzich een mogelijkheid Is maar een biesemeyer toch handiger en sneller.
    T Is natuurlijk niet Gratis maar dat heb ik er wel voor over.

@grrt: het Is een ferm fzt-250

Forum Rechten