Scheppach HM2 onderdelen

thomdebom

Actieve deelnemer
19 nov 2014
69
0
Bij mijn aankoop van de Scheppach machines kreeg ik ook een doos met losse onderdelen. Waarvoor dienen de onderdelen 1 tot en met 5 ?

image1.jpg
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Als ik nummer 1 zie dan vermoed ik dat het een hulpstuk is om een as vast te houden. Bijvoorbeeld die van je vlakbank tijdens het wisselen van de messen.
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
1) dient om de hulpas vast te houden waar je de boorkop van de langgatboor op kan plaatsten. Normaal heb je er twee: 1 voor de as en 1 voor de boorkop

hm2003.jpg

2) heb ik ook maar geen idee van wat het is. Misschien weet Scheppie het?
3) bout om op de hulpas de cilinder vast de schoeven. Over de cilinder loopt de riem om de freesmachine aan te drijven
4) afdekkap voor de hulpas

hm2004.jpg

5) heb ik zelf niet
 

thomdebom

Actieve deelnemer
19 nov 2014
69
0
Wow ik heb het hele internet afgespeurd inclusief fora's maar nergens zulke duidelijke foto's als in jouw antwoord bruine beer. Heb je de link voor mij waar je dat beeldmateriaal vandaan hebt gehaald?
 

thomdebom

Actieve deelnemer
19 nov 2014
69
0
Hahaha cool dat je daar de tijd voor nam maakt namelijk een hoop duidelijk.

Op de foto staat ook nog een profielfrees. Wat is het nut van zo'n grote freeskop ? en ben je gebonden aan 1 vorm of is het toch veelzijdiger dan het lijkt ?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.244
291
Heelsum
2 = een afstelhulpstuk voor schaafbeitels. op de zijkant staan 2 streepjes. als je het ene streepje op de rand van het vaste schaafblad zet en de beitels eronder draait dan moet het blikje precies de afstand van de streepjes verplaats worden.

Kunt hem ook weggooien en blokje hout pakken, is ook vriendelijker voor je scherpe beitels.

3 is inderdaad een bout om de aandrijfdelen van de diverse hulpstukken vast te zetten op de uitgang as van van de machine, dus voor de aandrijving van de aanbouwdelen. Waarschijnlijk is deze van de TFE-30

5 is volgens mij een klemstuk van een spouwmes van de TS-300 of TK-250 cirkel zaaghulpstukken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.