Planning kastenwand garage

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Het meeste is al gezegd. Ik zou zelf in plaats van een sokkel stelpoten nemen. Die worden ook gebruikt om corpussen van keukens te stellen. Ze zijn er vanaf 5 cm. Je hebt dan weinig verlies aan kastruimte en kunt de kasten perfect waterpas stellen. Stelpoten zijn daarnaast ook niet duur. Je klikt er een plint voor en het ziet er ook nog goed uit.

Ook een goede oplossing, nog meer low budget zijn zelfgemaakte stelpoten. Een boutje en een inslagmoer is genoeg.
 

martie

Actieve deelnemer
28 nov 2010
88
18
Groenlo
Ook een goede oplossing, nog meer low budget zijn zelfgemaakte stelpoten. Een boutje en een inslagmoer is genoeg.

Een boutje is m.i. niet stabiel genoeg om kasten goed te stellen. Voor de prijs hoef je het zeker niet te laten.

Grt. Martie
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Een boutje is m.i. niet stabiel genoeg om kasten goed te stellen. Voor de prijs hoef je het zeker niet te laten.

Grt. Martie

Wel wanneer je voorkomt dat ie lateraal belast wordt. Dat kan nogal simpel door de kast aan de muur vast te maken, dat is gezien de hoogte sowieso geen slecht plan. Als je goed nadenkt over de krachten die op een onderdeel/constructie worden uitgeoefend kun je vaak met veel simpelere c.q. goedkopere oplossingen aan de slag.
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Iemand een idee of de leggers in 18mm sterk genoeg gaan zijn, of dat het 22mm moet zijn?

22mm voegt (gezien de hoeveelheid materiaal die je toevoegt) weinig stijfheid in het verticale vlak toe.
Bijvoorbeeld een 3mm dik en 30mm hoog stripje onder de plank voegt meer stijfheid toe.
Het buigtraagheidsmoment neemt met een derde macht evenredig toe met de hoogte.
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Klopt het dat als ik de mdf deurpanelen verticaal ingreep dat ik aan de achterkant hetzelfde moet doen tegen het kromtrekken?

En zoja, Best aan de achterkant niet op dezelfde afstanden infresen (voor de stevigheid) of juist wel?
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Bij de vorige post moet het dus infresen zijn ipv. ingreep...

Nog een vraag, als ik de corpus en deuren in 22mm ipv 18mm maak, kan dat problemen geven voor de deuren (groter gewicht).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.