kromgetrokken multiplex, recht lakken?

henkhout

Actieve deelnemer
10 mei 2014
30
0
Ik ben een kast aan het maken van multiplex, en maak hiervoor deurtjes eveneens van multiplex die ik met Ikea scharnieren bevestig in de kast. Ik heb een paar maanden terug al een aantal deurtjes gemaakt, echter die zijn toch wat krom getrokken. Nu wil meer deurtjes maken, maar de grote plaat 244/122 is niet meer echt recht te noemen.. Kan ik nadat ik de deurtjes heb gezaagd dit kromgetrokken hout nog weer recht(er) krijgen, door het bijvoorbeeld aan één kant flink in de lak te zetten? Het hout wordt blank gelakt overigens. Of wellicht een andere tip?
bedankt!
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Hoe sla je de platen op?
Als je platen multiplex rechtop zet gaat het doorhangen, als je ze horizontaal legt met wat gewicht erop blijft het redelijk recht is mijn ervaring.
 

henkhout

Actieve deelnemer
10 mei 2014
30
0
die platen staan idd rechtop, geen ruimte om ze neer te zetten. Maar die deurtjes hangen uiteindelijk ook 'vrij' dus, daar moet ik wat op vinden.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Als de deurtjes hangen dan zijn ze stukken kleiner van formaat en hangen ze netjes verticaal naar beneden.
Als je ze rechtop bewaart dan zet je (meestal) de platen schuin tegen de muur. En daar zit het probleem.
Want daar gaan ze van doorhangen. Draai de plaat maar eens om en kijk over 2 weken of ie dan nog net zo krom is :) .
 

henkhout

Actieve deelnemer
10 mei 2014
30
0
de platen zijn niet allemaal door gaan hangen, sommige zijn juist 'bol' gaan staan :(
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.