harvey t60 ervaring

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Na 2 jaar draaien op mijn hmb 1100 heb ik volgens mij echt het max. uit de bank gehaald.


Dus ik ben me aan het oriënteren op een ander draaibank.

De killinger 1500 staan me zeer aan alleen de max draaihoogte 200 mm vindt ik te weinig.

De Harvey T 60 daar en tegen heeft een centerhoogte van circa 300 mm en de motor is zwaarder.

Beide banken vallen beide in mijn budget circa 2600,- euro

Alleen de Harvey is van Chinese makelaardij en de killinger van Duitse kwaliteit.
Dat de killinger goed is dat lijkt me duidelijk omdat er op dit forum behoorlijk wat van deze banken te voorschijn komen.

Maar goed Wat kan ik verwachten van de Harvey T 60 wat zijn jullie ervaringen hiermee ten opzichte van andere merken.

( had natuurlijk het liefst een zwarte magna maar dat ligt ver boven mij budget )

Ik hoor het graag van jullie .
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Heb je de zoekfunctie gebruikt? Er wordt al het een en ander geschreven over de Harvey op dit forum.

Als het om het merk Harvey gaat, niet alles wat uit China komt is HBM kwaliteit. Harvey zit gewoon degelijk in elkaar, goede componenten, etc. Ook hierover is al meer te vinden op het forum.
 

klos

Nieuw lid
1 jan 2013
23
0
Veldhoven
Hallo,

Ik heb toevallig een goede week geleden een harvey t-60 gekocht. Zie:

http://www.woodworking.nl/showthread.php?12864-Nieuwe-aanwinst-Harvey-T-60-draaibank

Een echte goede review kan ik nog niet geven, daarvoor heb ik hem te kort.
maar tot nu toe echt goed tevreden over de bank.
draait als een zonnetje, en echt een mooie zware stabiele bank.
ook wat zwaarder dan de killinger.

Toen ik hem net had maakte de bank bij bepaalde toerentallen een wat raar geluid.
bleek dat de poelies niet recht boven elkaar zaten en de v snaar een beetje aanliep.
dat was zo opgelost, de poelies zijn eenvoudig te verstellen dmv een inbusboutje.

De grote voordelen vind ik vooral het gewicht, krachtige motor en de grote draaidiameter.
en de prijs dan natuurlijk.

Verder is het echt een kwalitatieve goede bank en netjes afgewerkt.
geen bramen of ruwe oppervlakken.

Ik hoop dat je er wat mee kan.
en als je wil,kan je altijd een keer langskomen om hem te testen.

Gr, Carlo
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Zal het zeker in gedachten hadden Carlo

Veldhoven is wel te doen vanuit Maasbree limburg

Moet alleen nog sparen en mijn vrouw overtuigen dus het kan nog even duren.

Gr Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.