Is ebben FSC verkrijgbaar ?

Gerard Scanlan

Nieuw lid
8 mrt 2011
12
0
Kijk op ebay voor wat ebbenhout dienbladen of beelden. Meestal niet duur, vooral als ze kapot of beschadigd zijn. Is heel lang geleden gekapt.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Naar mijn weten komt legaal Ebben alleen nog maar uit Kameroen. En dat bos is gekocht door Martin guitars als ik me niet vergis. Zou ook een ander gitaar merk kunnen zijn. Het is dan nu (gelukkig maar) ook zo dat boomdelen met blanke strepen ook gewoon gezaagd worden tot bruikbare delen, iets wat voorheen werd gezien als Ebben van "mindere" kwaliteit.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Toevallig vorige week een balkje Ebben gekocht in Amsterdam , heb daar niet bij stilgestaan .
Het is wel het goud onder de houtsoorten .
Toch ook maar proberen een snijplank te maken .

Groeten Willem
 

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
Hoi.
Van het moment dat ebben voor de helft van de normale prijs wordt aangeboden dan zal het om illegale kap gaan denk ik zo.
Ik koop jaarlijks voor een 3000€ aan ebben in een gekende zaak. Telkens staat het vermeld als ebben op de factuur. Denk niet dat ze dit doen als het illegaal gekapt is.
Heb ook plaatsen waar ik het aan minder dan de helft van de prijs kan kopen. Geen betaling via bank is toegelaten. Dit is uiteraard een ander zaakje dan.
Daniel
 

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
Ik was laatst in België , en daar werd mij een ameublement aangeboden uit massief ebben , foeilelijke meubelen met een beetje lullig snijwerk uit 1850 , plaatselijk kopieerwerk van een lokale timmerman vermoed ik , die man heeft geprobeerd een westers meubel te imiteren voor de Europeaan op doortocht .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.