Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Gedeelde werkplaats in Gent, BelgiŽ

Wij zijn bezig met het proberen een gedeelde werkplaats op te starten in Gent, BelgiŽ
    mochten er hier geÔnteresseerden zijn:

Beste,

Wij zijn bezig met het opzetten van een gemeenschappelijke atelierruimte in Gent.
    Dit zou bestaan uit enerzijds vaste ruimtes die verhuurd worden, en anderzijds vaste en losse machines die verhuurd worden.
    De machines zouden volgende zaken omvatten:
    een houtatelier: plaatzaag, van dikte bank, vlakbank, lintzaag, draaibank, kantenlijmer, topiefrees, schuurband,.. en verschillende handtoestellen (domino,lamello, invalcirkelzaag,boor,..)
    een metaalatelier: plaatschaar, plooibank, lasposten, rolbank,...
    een afwerkatelier: schuurruimte + spuitcabine
    een kunststofatelier: vacuform, gietinstallatie, polijstmolen,...

Nu zitten we in de 2de fase van ons concept:
    Wij hebben een locatie op het oog (Wiedauwkaai Gent), en we hebben een mogelijke investeerder en mogelijke steun van de bank.

Het enige dat we ontbreken zijn klanten:
    Om de bank en de investeerder te overtuigen hebben we zekerheid nodig uit de markt.
    En dan vooral op gebied van verhuur van private atelierruimte: huidig concept is een bouw van 2000m≤, waarvan 1200m≤ verhuurd wordt, en 800m≤ gemeenschappelijk gebruikt wordt. De verhuur is in ruimtes gaande van 20m≤ tot 200m≤.

Onze doelgroep is ruim: dit gaat van klassieke keukenbouwers, lasser van metalen poorten, tot de meer creatieve one-off designer,kortom alles wat met hout, metaal en kunststof te maken heeft.

Bent u geÔnteresseerd om hier ruimte te huren? Laat dan contactgegevens (met vermelding van aantal m≤) achter op tateliergent@gmail.com
    prijs ligt nog niet vast, maar is minder dan 8€/m≤ (excl. BTW, incl.. wc, douche, refter, keuken, onthaal)

Of kent u iemand die geÔnteresseerd zou kunnen zijn? Gelieve dan deze mail door te sturen.

Alvast bedankt, en onze excuses mocht u deze mail als spam aanvoelen.
    Mvg,
    't Atelier Gent* team

*werknaam, ideeŽn welkom
    Laatst gewijzigd door beki; 05-01-15 om 18:08.

Klinkt heel interessant! Ik woon zelf niet meer in Gent, maar kom er nog dagelijks om te werken. Ik denk dat het voor veel amateurs er vooral vanaf zal hangen hoe duur het wordt en of je ook voor een ťťnmalige klus terecht kan. Mits het juiste concept zou dit in Gent wel eens hťťl goed kunnen werken. Veel succes!
    Sucking at something is the first step towards being sorta good at something.

Which reminds me, Ik moet hier ook nog eens een beetje uitleg geven over het atelier in Antwerpen waar ik mee bezig ben

Ik ben ťťn en al oor Sam!

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Damn, bestond er maar zoiets in West-vlaanderen.

Misschien moet ik ook maar eens een marktonderzoek doen

Zelf ben ik artistiek leider van een kunstenaarswerkplaats in Genk (Belgisch Limburg). Wij hebben ook een houtwerkplaats die open is voor externen. Daarnaast hebben we ook een digitale studio, metaalwerkplaats en ovenatelier. We richten ons voornamelijk op kunstenaars, maar anderen (zoals houtbewerkers of designers) zijn natuurlijk ook welkom. Zie www.flacc.info voor meer info. Kijk vooral bij "werkplaats" en "dienstverlening".

Forum Rechten