Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: houtdraaier in 1926

houtdraaier in 1926

Geweldig gevonden Nico.
    Prachtig om te zien dat er bijna helmaal niets is veranderd in al die jaren. Alleen de beitels en heften waren veel korter in die tijd.
    Zelfs de pull-cut was te zien terwijl elders beweerd wordt dat die pas geintroduceerd is na het invoeren van de finger-nail.
    Mooi stukje historie.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Een prachtig ambacht. Een "Brottopf" zeg maar doos om brood in te bewaren. Het liefst gebruikt men in Duitsland hiervoor de houtsoort Arve (NL) of Zirbenkiefer Dld. Een naaldhoutsoort die o.a. groeit op ongeveer 1500 meter hoogte in Oostenrijk en in de Karpaten.
    Lijkt op ons vuren met dit verschil, dat de noesten minder hard zijn en goed blijven zitten. Daarom ook in trek voor houtsnijders en binnenbetimmering in Oostenrijk. Ik kreeg ooit een paar stukken van de houtdraaier Daniël Wolsegger in Matrei (Tirol). Een man van het XXXL draaiwerk.
    vr.gr. Jan Pranger.

P1130005.jpg

P1130004.jpg

P1130003.jpg
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Ja prachtig hout dat Zirbelkiefer, en het ruikt zo heerlijk. Mijn zoon nam het mee uit Oostenrijk, gekocht bij een houtsnijder.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Nico Oosthoek; 04-01-15 om 20:11.

Heel mooi om te zien dat ambachtelijke.
    Qua systeem zie je eigenlijk het ganse traject zoals velen het nog doen onder ons.
    Super mooi filmpje. het is genieten.

Leuk om te zien.

Nou dacht ik op 2,29 minuten toch echt dat hij z'n mobiele telefoon pakte, hahaha

Forum Rechten