Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

messenstandaard / messenblok

Weer een projectje afgerond die nog op het lijstje stond (in dit geval voor mijn zusje) Een messenstandaard/blok. Ik had geen specifieke voorkeur meegekregen, dus wilde iets maken wat net even anders was dan een standaard blok. Toen kwam ik op dit ontwerp. Gemaakt uit plataan en amerikaans noten. En met mijn eigen logo erin verwerkt.

IMG_1984.jpg

IMG_1983.jpg

IMG_1982.jpg

IMG_1985.jpg

dank!

die is erg tof
    Take that rage, put it on a page
    Take the page to the stage, Blow the roof off the place!!!

Athanor
    Guest
    Origineel, mooi en wel zo hygiënisch lijkt me!

Fons

Goed en functioneel ontwerp, dat zeer mooi is uitgevoerd!
    Hout Moet...

Ik vind m errug mooi, maar als kok zou ik mijn messen hier niet in zetten...

dank voor de reacties. @Henk kun je dat nog even toelichten? Ben ik wel benieuwd naar, kan ik weer wat van leren.

Het lijkt me dat de messen zo 'gevoelig' zijn voor 'omvallen' danwel dat het te eenvoudig is om met een slordige beweging in het lemmet te grijpen. Standaard messenblokken of -magneetstrips hebben niet voor niets met name het handvat vrij om te grijpen. Als ik deze messenhouder al zou gebruiken dan zou ik m neerleggen. Op deze manier vind ik het (nogmaals, het gaat om functioneel, niet om uiterlijk of afwerking) eerder een winkeldisplay dan een gebruiksvoorwerp. Maar ik kan het mis hebben, ik zie uiteraard alleen het plaatje.

Ik vermoede al dat dit je gedachte zou zijn Ik heb hier wel op gelet en het is vrij stabiel, een mes zal niet zomaar naar achtervallen dan moet echt het hele blok schuin gaan. Misgrijpen zou makkelijker kunnen dan bij een blok, maar ook hier is het handvat vrij om te grijpen. Verschil met een magneetstrip zie ik dan niet zo. Wat wel zo is, je moet de mes iets netter neerzetten. Zowel het mes zelf, als het handvat netjes recht. Maar dat laatste is bij een magneetstrip ook het geval. En wat zo is dat indien je de gehele standaard omstoot je waarschijnlijk meer beschadigingen hebt dan met een messenblok. De link naar display vind ik dan wel weer mooi, wat een goed mes mag gezien worden toch?

Dit zijn mijn messen, de Slitbar lijn van de IKEA. Normaal vind je mij daar niet, maar over deze messen en de snijplank olie ben ik erg tevreden. De messen zelf zijn dan ook vrij duur voor Ikea messen, maar gemaakt van goed staal. Ik slijp ze bij met de Tormek. Dat gaat je met rommel niet lukken, dan slijp je het hele mes weg..
    Zal zeker niet de top zijn, maar voor thuis een prima mes.

Forum Rechten