Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 61

Werkplaats bouwen: van ontwerp tot uitvoering?

Goedemiddag allemaal!

Als ik nu een beetje wil knutselen met hout met het in de fietsenschuur gebeuren waarna alles onder het zaagstof zit. Ook is het niet mogelijk om grotere werkstukken te maken en is de hele ruimte ongeïsoleerd. Niet echt ideaal dus als houtwerkplaats Nu wordt gelukkig over een paar maanden mijn nieuwbouwwoning opgeleverd wat ook wat mogelijkheden geeft tot het bouwen van een werkplaats. Om te zorgen dat ik geen fouten maak (op dit moment heb ik namelijk nog geen ervaring met grotere machines omdat ik daar domweg de plek niet voor heb) zou ik gebruik willen maken van jullie expertise voor het realiseren van de werkplaats. Mijn idee is om deze in houtskeletbouw op te trekken zodat al het werk in principe zelf te doen is.

Wat zijn de beperkingen van de werkplaats?

buitenafmeting tussen de 50 à 60 m2
    Goothoogte 3 mtr
    nokhoogte 6 mtr

Het eerste dat in mij opkomt is om een vierkant gebouw te maken zonder verschillende binnenruimtes. Dit vraagt echter wel een zeer grote overspanning van ongeveer 7 mtr, dit zou te realiseren zijn met een IPE profiel maar misschien dat er handigere oplossingen zijn? Misschien enkele dragende binnenwanden omdat het verstandiger is om wat verschillende ruimtes aan te brengen?

Wat wil ik dat er sowieso inkomt:
    Vaste trap naar zolder/bovenverdieping
    Toiletruimte met grote wasbak voor schoonmaken gereedschap e.d.
    Dubbele deur of garagedeur

Het zal duidelijk zijn dat er nog wat budget moet overzijn na de verhuizing maar ik hoop het geheel eind volgend jaar te hebben staan. Ik heb dus nog even de tijd om tot een uiteindelijk ontwerp te komen.

Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken in het ontwerpen en realiseren van deze werkplaats/schuur.

Groeten,

Joris

Joris google eens op Mitek systems.

Mitek.jpg

maak op pintrest een bord aan met ideeën die je wil gaan gebruiken voor je nieuwe werkplaats.

Athanor
    Guest
    Hoezo Pinterest??? . We hebben hier toch een geweldig platform?

Fons

Als hij hier een link plaatst naar zijn bord dan kan iedereen mee genieten. Pintrest is makkelijker met ideeën op te slaan dan hier een linkje/foto te plaatsen. Tevens zijn er al diverse borden waar je van kan her pinnen.

Tevens zet je afzuiger/compressor in een apparte kast en maak je keuken ook in een apparte ruimte.

@jefmen: Ik heb een pinterest aangemaakt. Kunnen andere mensen er ook iets aanhangen bij mij?

@edjebel: Dat lijkt me een producent van vooral spijkerplaten en dergelijke? De oplossing die ik bij hun zie op de site lijkt me niet de meest ruimtevoordelige oplossingen. Het is trouwens wel de bedoeling dat ik zelf de boel ga maken. Om de kosten in de hand te houden en omdat ik het leuk vind om te doen.

Dit is een idee van de begane grond wat ik tot nu toe heb uitgedacht. Stofafzuiging en toilet zal dan op de bovenverdieping komen.

werkplaats bg 1e opzet.jpg
    Laatst gewijzigd door Jeevanbee; 04-01-15 om 22:53. Reden: Plaatje bijgevoegd

Athanor
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeevanbee Bekijk Berichten
    @jefmen: Ik heb een pinterest aangemaakt. Kunnen andere mensen er ook iets aanhangen bij mij?
    Leuk voor jou, maar wat hebben wij er nu aan, en jij al helemaal niets omdat wij er niet op kunnen reageren.....

Fons

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor Bekijk Berichten
    Leuk voor jou, maar wat hebben wij er nu aan, en jij al helemaal niets omdat wij er niet op kunnen reageren.....

Fons
    Daarom ook mijn vraag of andere mensen er plaatjes op kunnen zetten oid. Dan gooien we daar eerst alle afbeeldingen op en kunnen we daarna er wat georganiseerder over discussiëren? Dan alleen de relevante afbeeldingen hier (genummerd) op het forum zetten, scheelt ook weer data voor het forum. Maakt het discussiëren misschien overzichtelijker?

Als we hier posts oneindig kunnen blijven aanpassen zou het hier ook op het forum kunnen, ik dacht alleen dat je maar een bepaalde tijd berichten kunt wijzigen.

Groet,

Joris

@edjebel: Dat lijkt me een producent van vooral spijkerplaten en dergelijke? De oplossing die ik bij hun zie op de site lijkt me niet de meest ruimtevoordelige oplossingen. Het is trouwens wel de bedoeling dat ik zelf de boel ga maken. Om de kosten in de hand te houden en omdat ik het leuk vind om te doen.

Dit is een idee van de begane grond wat ik tot nu toe heb uitgedacht. Stofafzuiging en toilet zal dan op de bovenverdieping komen.

werkplaats bg 1e opzet.jpg
    je schrijft of een 7 meter overspanning zou kunnen voor de dakdragers/ligger.

mitek is een producent die licenties uitgeeft voor daktruss en verdiepingsliggers via hun kun je deze producenten benaderen voor een plan.

een bouwpakket voor het dak dus.

Daarom ook mijn vraag of andere mensen er plaatjes op kunnen zetten oid. Dan gooien we daar eerst alle afbeeldingen op en kunnen we daarna er wat georganiseerder over discussiëren? Dan alleen de relevante afbeeldingen hier (genummerd) op het forum zetten, scheelt ook weer data voor het forum. Maakt het discussiëren misschien overzichtelijker?

Als we hier posts oneindig kunnen blijven aanpassen zou het hier ook op het forum kunnen, ik dacht alleen dat je maar een bepaalde tijd berichten kunt wijzigen.

Groet,

Joris
    Je kan alleen zelf foto's toevoegen en niet iemand anders. Wil je ergens over discussiëren dan plaats je de foto's hier. Scheelt ook geheugen van het forum en het laden van de topic. Als je ze nummert dan kunnen ze hier ook wat makkelijker verwijzen naar een foto.
    Tevens is pintrest ook om ideeën te verzamelen die voor het forum niet interessant zijn, Maar voor je eigen wel.

Forum Rechten