Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Project schalen

Project schalen

Deze week even productie gedraaid.
    Eerst maandag bij Ronald Kanne geweest, samen met Mark (Stelt).
    Ik had een paar weken geleden een stuk stam van een atlasceder gescoord. Via de kapvergunning in een van de lokale suffertjes las ik dat deze er aan moest geloven, 35 jaar jong. Helaas voor hem maar prima voor mij. 4 stukken van 60 cm opgehaald en bij Mark het hart eruit gezaagd. De kopse kanten ingesmeerd met verdunde witte houtlijm en voorlopig even geparkeerd. Bij het draaien moest je wel een regenjas aan. Tjonge wat slingert er een vocht uit, gigantisch.
    Eerst bij Mark en later ook bij Ronald met een Oneway Bowl Saver uit twee stukken telkens drie schalen ruw eruit gehaald en die een beetje nagedraaid. Ingesmeerd met weer houtlijm en die bij Ronald gedompeld in een wok met gesmolten met parafine. Nu maar een jaartje geduld hebben totdat de boel droog is om definitief te draaien.
    IMG_7950.jpg

Mijn vrouw is secretaris bij de plaatselijke afdeling van de Zonnebloem. Ze hebben 170 gasten die ze regelmatig bezoeken en voor wie ze activiteiten organiseren.
    Nu heeft een schoonzoon van de voorzitter een groot spantenbedrijf in Veenendaal. Ook is mijn schatje secretaris bij Radius NHN en al gauw werd de link gemaakt. Kunnen de leden van Radius niet voor Kerst 2015 alvast beginnen met het draaien van 170 schaaltjes. Voor het hout wordt gezorgd, blokken gelamineerd lariks van ongeveer 20x20x10 cm. Onze leden zagen dit wel zitten en de deal werd gesloten. Ik heb deze week een start gemaakt en een paar schaaltjes gedraaid en afgewerkt met Danish Oil.
    IMG_7954.jpg
    IMG_7955.jpg
    IMG_7956.jpg
    IMG_7957.jpg
    IMG_7958.jpg

Ik had ook nog een afvalstukje van iets (es, esdoorn?) met slaap erin. Ook maar een schaaltje draaien, maar nu 2 mm dun. Een beste klus en ik moest 2 keer een hulplijn met CA-lijm inschakelen om de boel te redden.
    IMG_7953.jpg

Op deze manier is het jaar weer goed begonnen.
    Laatst gewijzigd door O Peatey; 03-01-15 om 15:46.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Dag Pieter, een leuk project voor de afdeling en de Zonnebloem.
    Gelukkig heeft N.H. een grote groep.
    Mooie schalen.

Mooie schalen Pieter.
    Mooi initiatief dat je genomen hebt.
    Jammer van die grote afstanden want daarvoor had ik ook graag mijn steentje bijgebracht hoor.
    Super die samenwerking in Radius.

En nog bedankt voor de rosé, de honing en het hout!
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Gisteravond weer een bijeenkomst gehad van Radius NHN. Er zijn weer een twintigtal schaaltjes gedraaid voor de Zonnebloem afdeling Enkhuizen.
    De teller staat nu op 98, dus nog 72 te gaan. Maar dat gaat vast lukken.
    De oudjes zullen blij verrast zijn met Kerstmis.

IMG_20150902_081857.jpg
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Wat een enorm project, knap gedaan

Gisteravond weer een flink aantal schalen gescoord voor het Zonnbloemproject in Enkhuizen.
    De leden van Radius NHN hebben 73 schaaltjes gedraaid wat de tellerstand op ruim 180 brengt.
    Ik ben trots op onze draaiers en hun belangeloze toewijding en inzet.
    Zo zie je maar weer dat met een gezamenlijke inspanning een boel te bereiken is.

DSCN0550.jpg

DSCN0551.jpg
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Goed bezig voor een mooi doel met de vereniging Pieter, top!

We hebben gisteren de krant ermee gehaald en misschien volgende week nog een keer als ze officieel overhandigd worden en ingepakt.
    IMG_20151127_0001.jpg
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Een mooi doel Pieter, en mooie schalen. Gefeliciteerd, voor de hele club.

Forum Rechten