Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Question Waar vind ik dit onderdeel om kader op te hangen?

Hallo,

Enkele jaren geleden heb ik in de avondschool een kader voor een spiegel gemaakt. Van de leraar kreeg ik een plastic rondje waarmee je zo'n kader perfect kan hangen.
    Hij wist wel niet waar dit nog te koop was.
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      kaderophanger.JPG
Bekeken:   203
Grootte:   18,6 KB
ID:        24399
    Kan iemand mij hiermee helpen?
    Diameter van het rondje is 20mm, diepte een 6-7mm.

Alvast bedankt.
    Bert

Even googlen op "lijst ophangogen" en daarna op afbeeldingen klikken. Werkt bij 90% van de gevallen.
    http://www.local-canvas.nl/webshop/o...hang-ogen.html

Een nog mooiere oplossing (in mijn ogen dan, zeker voor houtbewerkers hier ) is een sleutelgatfrees. Ik heb er eentje van Festo maar ze zijn er van verschillende merken. Zoiets :

Je laat eerst de frees geheel in het hout zakken, vergrendelt hem, en pas daarna beweeg je hem (zonder omhoog te laten komen!) om het smalle deel te frezen. Je kunt er daarna een schroef dus achter haken. Ik heb er zelf een malletje voor gemaakt zodat hij altijd recht zit. Als je klaar bent, machine uit en wachten tot de frees absoluut stil staat. Pas dan terug bewegen en de frees omhoog halen.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Er is ook een andere vorm.
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Ophanging schilderijlijst.jpg
Bekeken:   115
Grootte:   86,8 KB
ID:        24412

Bedankt voor alle antwoorden. Het zal de eerste link worden. Is gemakkelijk te doen en nadien kan je gemakkelijk de kader perfect horizontaal zetten.
    Dat sleutelgatfreesje lijkt me ook wel wat maar heb helaas geen freestoestel.

Forum Rechten