formaatzaag

meric

Nieuw lid
13 mrt 2010
3
0
Hoi,wie heeft er goede/slechte ervaring met een formaatzaag 975 van felder
of met een joway formaatzaag?
 

tuoh

Oud hout
Ik ken wel de Felder 975, een zeer degelijke paneelzaag in zijn categorie, maar met het merk Joway heb ik geen ervaring.

Ik kan er dus ook niks zinnig over zeggen, op folder ziet de machine er mooi en kompleet uit, maar de praktijk???? zo te zien is het een Chinese machine :roll:

Felder is bewezen kwaliteit, Joway is ????????????


Mvg,

André
 

Sanny

Actieve deelnemer
Hoi
Ik heb de 975 formaatzaag enkele maanden als leenzaag gehad voor ik mijn altendorf kreeg.
rolwagen 3200mm electrisch hoog/laag en electrische schuinteverstelling.

Echt een mooie zaag. het stellen van de voorritser daar in tegen was ik minder over te spreken. Het werkt wel, maar het kan beter. Toen ik enkele jaren geleden voor een zaag ging shoppen kwam ik uit op de feldermet enkele opties en de altendorf WA8. omdat de altendorfjes hun waarde houden en de geringe meerprijs, heb ik voor altendorf gekozen. Bij Felder Nederland had ik in de onderhandelingen absoluut geen goed gevoel (wellicht pech met de persoon?). dingen die eerst niet mogelijk waren konden later op eens wel omdat ik het duitse merk had genoemd enz.

Maar goed dit staat los van de machine. Rolwagen is prima zeer solide machine. het nadeel is dat deze machines zich nog niet bewezen hebben over verloop van tijd. Zo zitten in de nieuwe felders hard kunststof geleidingsblokken voor de hoek en is het zaagaggregaat enkel aan de achterzijde van de machine opgehangen terwijl andere merken dat zowel achter als voor bevestigen.
Verder zag ik dat de prijs van een WA8 ernstig gedaald is. Ik zou het zeer zeker overwegen.

Succes met de keuze.

Sander
 

meric

Nieuw lid
13 mrt 2010
3
0
Oke dank jullie,
Is sander dus meer tevreden over de wa8 dan over de felder of begrijp ik dat fout.
Ik ga effe kijken naar de joway,wil hem gewoon zien.
Hij zou blijkbaar uit taiwan komen.
Ik heb me ook laten vertellen dat de wa8 niet uit duitsland afkomstig is net als de f45
Iemand zei zelfs o,maar dat is geen echte altendorf.

Gr.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
@Sanny, hoe kwam het dat je een Altendorf kocht en een Felder als leenmachine kreeg??
Op de werf waar ik regelmatig kom staan een aantal grote Martin's waar ik af en toe gebruik van maak. Prachtige machines, wat groter dan mijn eigen Felder, waar ik overigens zeer tevreden over ben. Volgens mij moet je je vooraf ook afvragen wat je wilt gaan zagen en in welke hoeveelheden. Als je met gereedschaphandelaren spreekt lijkt het bijna mode te zijn om over andere merken wat verkeerds te vertellen en de meesten weten dat van de concurrent er wel iets, of soms de hele machine, uit China komt. Overigens net als de meeste computers die we gebruiken om ons forum te bezoeken.

jaap
 

meric

Nieuw lid
13 mrt 2010
3
0
Jaap,
Wat heb je dan voor een felder,
Toevalig een format 4 x-motion of weet iemand daar meer van.
Gr.
Eric
 

Sanny

Actieve deelnemer
Het is waar dat de machine in China gebouwd is, maar ik moet daarbij zeggen dat ik me afvraag of alle onderdelen van een F45 of van een Felder ook allemaal in het land zelf gemaakt en geassembleerd worden. Ik durf zo ver te gaan te zeggen dat als de kwaliteit echt minder zou zijn dat een fabrikant als Altendorf er zijn naam niet op zou zetten. Sommigen zullen me misschien naief vinden, ze doen maar.
Wat betreft de leenzaag: de Altendorf moest nog gemaakt worden, en stond nog niet in de showroom (machine nummer 17. ) De zaag heb ik dus vanuit de folder gekocht. Omdat ze toen bij de groot Niet heel veel 2e hands formaatzagen hadden staan die ik voor enkele maanden zou kunnen gebruiken (tot de komst van de (nep?-)Altendorf had ik de keus uit een oude SCM en de Felder. Aangezien ik ook in de race was voor een Felder wilde ik weten wat ik zou missen. zodoende heb ik maanden met de blauwe 975 gezaagd.

Ik gebruik mijn zaag veel voor de verwerking van plaatmaterialen maar ook voor het afkorten van massief hout.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.