Schrijfgedeelte van bureaublad deels bekleden/inleggen met marmoleum

janwijbrand

Actieve deelnemer
11 apr 2010
142
2
Rotterdam
Allereerst wil ik eenieder het beste voor 2015 wensen!

Ik ben bezig met een bureau voor mijn oudste zoon. Het wordt een relatief eenvoudige en strakke uitvoering van het klassieke "ladekastjes links en rechts, blad er overheen"-thema. Uitgevoerd in 15mm berken multiplex. Het blad is met stroken opgedikt tot 30mm.

(hier op schragen om te drogen van het in de blanke beits zetten)

bureaublad.jpg


Binnenkort word de laatste kamer op de bovenverdieping ook voorzien van antraciet marmoleum en zodoende kreeg ik het idee om het "schrijfgedeelte" van het bureaublad in te leggen of te bekleden met een stuk van hetzelfde marmoleum. Een rechthoek van circa 100x50cm denk ik aan.

Zal ik het marmoleum zo op het blad plakken? Maar hoe kan ik dan de kopse kanten afwerken? Zal ik het marmoleum infrezen? Wie heeft er ervaring met zoiets? Ik ben een beetje opzoek naar wat ideeën en mogelijkheden dit te realiseren - of om er van af te zien :).

Alle input is welkom!!
 
Laatst bewerkt:

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
Ik zou het vlak met het tafeloppervlak inleggen, marmoleum heeft de neiging langs de kanten stuk te gaan als je de kanten niet daar tegen bescher,t en dat kan heel mooi wanneer je het infreest. En vastlijmen.
Ik zou het niet te ngewikkeld maken, in vroegere tijden werd voor heel luxe bureaus dik leer gebruikt en daar overheen een vloeiblad van papier, maar wie schrijft er tegenwoordig nog met kroontjespen of vulpen ?
Een vlak tafelblad is het meest practisch vooral met laptop of pc , het muist beter.
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Of het marmoleum op het tafeloppervlak lijmen, net iets over de rand.
Dan de rand strak af frezen en daarna een massief houten lijstje er omheen.
Dat lijstje lak je antraciet. Heb ik zo met een bureaublad gedaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.