Joost Kramer

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
Ik ken Joost van pakweg 25 jaar geleden toen hij nog in een werfkelder zat, ik huurde toen het voorste gedeelte van de kelder naast hem die eigenlijk onbruikbaarbwas vanwege de hoge luchtvochtigheid.
Niets verandert in die 25 jaar, alleen grijzer en baardiger.
Leuk om hem weer eens te zien.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Grappig filmpje...wel jammer dat ze niet alles laten zien. Zat te wachten op hoe hij de uiteinden ging afwerken. Joost schijnt een icoon te zijn in draaiend Nederland. Toch maar eens een bezoekje brengen aan zijn werkplaats.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Schitterende vent, heb mede door zijn boek snijdend leren draaien. Heb nog een discussie gehad per mail over vurenhout en kreeg toen een aanbod om kosteloos een aantal blokken oefenhout op te komen halen. (Is er helaas nooit van gekomen)

Patrick
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik heb van Joost mijn eerste lessen in draaien gehad. Joost is een meester met de platte beitel. Hij deed tijdens de cursus eens voor hoe snel je een voorzittershamer kan maken. Het draaien en afwerken duurde 90 seconden.
Joost heeft een geweldige kennis. Het is de moeite om daar een cursus te volgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.