Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Joost Kramer

Joost Kramer

Ik vond dit filmpje van Joost Kramer.
    Typisch Joost.
    https://www.youtube.com/watch?v=zdU5wl3xqt4

Wat een geweldig persoon, blij dat hij mijn leermeester was

Ik ken Joost van pakweg 25 jaar geleden toen hij nog in een werfkelder zat, ik huurde toen het voorste gedeelte van de kelder naast hem die eigenlijk onbruikbaarbwas vanwege de hoge luchtvochtigheid.
    Niets verandert in die 25 jaar, alleen grijzer en baardiger.
    Leuk om hem weer eens te zien.

Grappig filmpje...wel jammer dat ze niet alles laten zien. Zat te wachten op hoe hij de uiteinden ging afwerken. Joost schijnt een icoon te zijn in draaiend Nederland. Toch maar eens een bezoekje brengen aan zijn werkplaats.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Schitterende vent, heb mede door zijn boek snijdend leren draaien. Heb nog een discussie gehad per mail over vurenhout en kreeg toen een aanbod om kosteloos een aantal blokken oefenhout op te komen halen. (Is er helaas nooit van gekomen)

Patrick

Ik heb van Joost mijn eerste lessen in draaien gehad. Joost is een meester met de platte beitel. Hij deed tijdens de cursus eens voor hoe snel je een voorzittershamer kan maken. Het draaien en afwerken duurde 90 seconden.
    Joost heeft een geweldige kennis. Het is de moeite om daar een cursus te volgen.

Forum Rechten