Advies voor bevestigen kleppen op zelfgemaakte kast

dufhoen

Nieuw lid
30 dec 2014
1
0
Amersfoort
Hallo,
Ben nieuw op het forum en een beginner in klussen. Zie veel activiteit dus ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
Heb zelf een 4 meter dressoir gemaakt met 8 lades en het is de bedoeling om in het midden 2 grote kleppen van 120 cm lang te bevestigen. Die gelijk lopen met de fronten van de lades.
Ik heb weinig ervaring met scharnieren en zoek een oplossing voor mijn "probleem", vooral met de onderste klep (zie plaatje).
De onderste klep komt 5mm voorbij de onderste kastplank. Heeft iemand een suggestie hoe ik deze kleppen het beste kan bevestigen?

Alvast dank.
Groet Dave
 

Bijlagen

  • kast met klep.png
    kast met klep.png
    6,7 KB · Weergaven: 421

thuisklusser

Nieuw lid
4 nov 2014
1
0
Almere
Denk eens aan een pianoscharnier op de kopse kant van de onderste plank.
Je moet dan wel een paar klepscharen (of kettinkjes) gebruiken om de 'klep die naar beneden moet kunnen' niet door te laten scharnieren, anders trek je de boel kapot.
 

jury

Actieve deelnemer
12 jun 2010
38
0
53
Lopik
dufhoen, je zou ook eens kunnen kijken naar scharnieren die ze gebruiken in keukendeurtjes.[weet de juiste benaming even niet].
Deze kan je ook nog redelijk afstellen naar de naad van je lades en in mijn beleving zijn ze behoorlijk sterk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.