Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Houten trein

Houten trein

In de aanloop naar de kerstdagen heb ik als laatste cadeau een treintje gemaakt voor mijn jongste kleinzoon. Het is van restjes esdoorn en teak. De tijd begon te dringen, daardoor heb ik van het maakproces maar één foto, het draaien van de teak wieltjes:

image.jpg

Het resultaat:

image.jpg

De ronde onderdelen zijn gedraaid, behalve de "boomstammen" op de eerste wagon, die zijn gefreesd met een afrondfreesje. De koppelingen en staanders op de eerste wagon zijn van 6mm beukenhouten deuvels, die ik nog had liggen. Het was een heel gepriegel, vooral die koppelingen. Nog wat detailfoto's:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Alles voor het goede doel, de kleinzoon was er gek mee (de trein moest s 'avonds mee in bed...):

image.jpg

Tot zover mijn maaksels voor onder de kerstboom, groet, bri
    Hout Moet...

Er hebben er in iedergeval twee plezier van Opa en de kleinzoon !!
    TOP !!!

Wauw, mooi zeg.

Mooie trein en hout combinatie.

oh, wat onzettend mooi gedaan!

Zoals Rendew aangaf, "er hebben er in iedergeval twee plezier van Opa en de kleinzoon !!"
    Schitterende sfeerbeelden.
    Toch een dikke pluim voor de opa.
    Heel mooi gemaakt.

Ziet er echt super uit. Kan me voorstellen dat je kleinzoon er weg van is!

Ik ga door de knieën. Ten eerste om chapeau te zeggen en daarna om met het treintje te spelen!
    Met vriendelijke groet, Ronald

Forum Rechten