Spoedreparatie aan keukenkast

A

Athanor

Guest
De koelkast van onze keuken is na 17 jaar versleten. De laatste twee jaar moeten we regelmatig het condenswater onder de groenteladen opdweilen. Daarom voor de kerstdagen een nieuwe koelkast besteld die ik dacht even snel met de oude om te ruilen. Dat viel echter goed tegen:mad: Er bleek veel water in het kastframe te zijn gelekt met een duidelijke spaanplaat misère als gevolg. Bovendien kon de nieuwe kast niet ingebouwd worden door een eerder geplaatste montagedoos die in de weg zat. En tot besluit moest de nieuwe koeler voor een optimaal energiezuinige werking meer ventilatieruimte achter de kast hebben. Dus: werk aan de winkel!!

Ziehier de ellende:

image.jpg

Dat werd een nieuwe onderplaat en zijkant. De bestaande kast is 16 mm. De vervangende platen zijn 18 mm. Ik heb ze met doorlopende domino's in elkaar gezet. Vervolgens de oude bodemplaat als mal gebruikt om de pootstellen weer op de juiste plek te kunnenbevestigen. De betimmering van de achterwand verwijderd met hulp van de invalzaag en daarna de montagedoos verplaatst. Hier de foto's van deze spoedklus, veel onverwacht extra werk waarvan ik het meeste voor de kerst klaarhad. De afwerking dit weekend nog gedaan.

Fons

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Hier het eindresultaat, nog even een rooster kopen om meer ventilatie over de plint de realiseren en als laatste de plint weer bevestigen.

image.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.761
146
Rotterdam
Jammer he, dat je na al het werk er helemaal niets meer van ziet.
Behalve als je de koelkastdeur open doet, en er een nieuwe koelkast staat.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Leuk dat ook dit soort "klusjes" op het forum komen.
De champagne kan in ieder geval koud worden gezet!
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Knap en geduldig werk, Athanor.
Het zijn er weinigen die dit nog zouden doen denk ik.
Goed gedaan.
 
A

Athanor

Guest
Ja mensen, het was eigenlijk een klusje waar ik niet op zat te wachten, maar ja, een alternatief was niet zo snel voorhanden. Een nieuwe kast bestellen duurt te lang natuurlijk, dus dan maar even doorpakken. Blij dat het nu weer is opgelost.

Ik probeer zo ook wat van de dagelijkse bezigheden uit mijn werkplaats te laten zien sinds de oproep van Jaap om dergelijke activiteiten te plaatsen.

Ik zal zeker een flesje gaan koudleggen;)


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.